Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът, и как да подадат ток, ако той неочаквано падне. Но малцина са онези, които разбират технологията на батериите в детайли. Не помага и фактът, че е пълно с всевъзможни митове за акумулатора - нелепи, но твърде устойчиви. Колегите от изданието ZR се опитват да оборят веднъж завинаги някои от най-популярните.
10 мита за акумулаторите, в които мнозина вярват (ГАЛЕРИЯ):
Мит 7: Капацитетът се мери в ампер-часове
Тук материята става малко объркана. Токът се мери в ампери, а времето - часове. Когато говорят за "капацитет" на акумулатора, повечето експерти имат предвид тока, който той може да отдаде до пълен разряд, умножен по времето, за което се случва това. Но това е де факто зарядът на акумулатора. Той се изразява в ампер-часове, но коректната измервателна единица за това е кулон (1 ампер-час е 3600 кулона). А електрическият капацитет се измерва във фаради (1 фарад е равен на 1 кулон/1 волт).
Тук материята става малко объркана. Токът се мери в ампери, а времето - часове. Когато говорят за "капацитет" на акумулатора, повечето експерти имат предвид тока, който той може да отдаде до пълен разряд, умножен по времето, за което се случва това. Но това е де факто зарядът на акумулатора. Той се изразява в ампер-часове, но коректната измервателна единица за това е кулон (1 ампер-час е 3600 кулона). А електрическият капацитет се измерва във фаради (1 фарад е равен на 1 кулон/1 волт).