Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът, и как да подадат ток, ако той неочаквано падне. Но малцина са онези, които разбират технологията на батериите в детайли. Не помага и фактът, че е пълно с всевъзможни митове за акумулатора - нелепи, но твърде устойчиви. Колегите от изданието ZR се опитват да оборят веднъж завинаги някои от най-популярните.
10 мита за акумулаторите, в които мнозина вярват (ГАЛЕРИЯ):
Мит 8: Можете да смените акумулатора с по-малък, стига да е AGM
Това сме го чували дори от продавач в магазин за акумулатори: ако си вземете AGM със заряд 50 Ah, той спокойно замества нормална батерия със заряд 80 Ah. В това няма нищо вярно, и никаква логика. Зарядът си е заряд.
AGM е съкращение от Absorbent Glass Mat - това е сравнително нова акумулаторна технология, при която електролитът е на практика пропит в порите на стъкления сепаратор. Такава батерия има по-ниско вътрешно съпротивление от изцяло течните си предшественици, и е способна да отдава по-високи токове. Освен това не е чувствителна към сътресения и обръщане - може да работи дори наопаки. Използва се основно в нови модели със Старт-стоп система, както и в специални автомобили с много допълнителни консуматори на ток - линейки, пожарни и така нататък.
Това сме го чували дори от продавач в магазин за акумулатори: ако си вземете AGM със заряд 50 Ah, той спокойно замества нормална батерия със заряд 80 Ah. В това няма нищо вярно, и никаква логика. Зарядът си е заряд.
AGM е съкращение от Absorbent Glass Mat - това е сравнително нова акумулаторна технология, при която електролитът е на практика пропит в порите на стъкления сепаратор. Такава батерия има по-ниско вътрешно съпротивление от изцяло течните си предшественици, и е способна да отдава по-високи токове. Освен това не е чувствителна към сътресения и обръщане - може да работи дори наопаки. Използва се основно в нови модели със Старт-стоп система, както и в специални автомобили с много допълнителни консуматори на ток - линейки, пожарни и така нататък.