Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът, и как да подадат ток, ако той неочаквано падне. Но малцина са онези, които разбират технологията на батериите в детайли. Не помага и фактът, че е пълно с всевъзможни митове за акумулатора - нелепи, но твърде устойчиви. Колегите от изданието ZR се опитват да оборят веднъж завинаги някои от най-популярните.
10 мита за акумулаторите, в които мнозина вярват (ГАЛЕРИЯ):
Мит 9: Не можете да сложите AGM на стар автомобил
Няма никакъв проблем да монтирате такава батерия на какъвто и да е автомобил - дори на стар Москвич, който има електромеханичен вибрационен регулатор на напрежението. Животът на AGM акумулатора няма да се съкрати, дори напротив - той ще изкара по-дълго от обикновения оловно-киселинен. Границата на напрежение, над която се появяват проблеми, е по-висока при него (14.8 волта), околкото при обикновените (14.5 V).
Няма никакъв проблем да монтирате такава батерия на какъвто и да е автомобил - дори на стар Москвич, който има електромеханичен вибрационен регулатор на напрежението. Животът на AGM акумулатора няма да се съкрати, дори напротив - той ще изкара по-дълго от обикновения оловно-киселинен. Границата на напрежение, над която се появяват проблеми, е по-висока при него (14.8 волта), околкото при обикновените (14.5 V).