Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът, и как да подадат ток, ако той неочаквано падне. Но малцина са онези, които разбират технологията на батериите в детайли. Не помага и фактът, че е пълно с всевъзможни митове за акумулатора - нелепи, но твърде устойчиви. Колегите от изданието ZR се опитват да оборят веднъж завинаги някои от най-популярните.
10 мита за акумулаторите, в които мнозина вярват (ГАЛЕРИЯ):
Мит 10: Акумулаторът се зарежда при всяко пътуване
За съжаление не е точно така. Колкото по-ниска е температурата, толкова по-зле батерията приема заряд (това е и втората причина, освен повишеното потребление, проблемите с акумулаторите да се проявяват най-вече през зимата). Нормалният температурен диапазон, в който акумулаторът се зарежда, е между 0 и 25 градуса по Целзий.
За съжаление не е точно така. Колкото по-ниска е температурата, толкова по-зле батерията приема заряд (това е и втората причина, освен повишеното потребление, проблемите с акумулаторите да се проявяват най-вече през зимата). Нормалният температурен диапазон, в който акумулаторът се зарежда, е между 0 и 25 градуса по Целзий.