Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът, и как да подадат ток, ако той неочаквано падне. Но малцина са онези, които разбират технологията на батериите в детайли. Не помага и фактът, че е пълно с всевъзможни митове за акумулатора - нелепи, но твърде устойчиви. Колегите от изданието ZR се опитват да оборят веднъж завинаги някои от най-популярните.
10 мита за акумулаторите, в които мнозина вярват (ГАЛЕРИЯ):
Мит 6: Калциевите батерии са по-добри
Всъщност "калциеви" батерии няма - тези, които са отбелязани с Ca, са си пак оловно-киселинни. Просто при тях оловните плочи са легирани не с антимон, а с калций, което повишава устойчивостта на корозия и намалява саморазреждането. Но това са пренебрежимо малки разлики. Някои производители използват дори сребро.
Всъщност "калциеви" батерии няма - тези, които са отбелязани с Ca, са си пак оловно-киселинни. Просто при тях оловните плочи са легирани не с антимон, а с калций, което повишава устойчивостта на корозия и намалява саморазреждането. Но това са пренебрежимо малки разлики. Някои производители използват дори сребро.