IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

12 причини да зарежем литиево-йонната батерия

Без технология от ново поколение електрическата революция не може да бъде завършена. За щастие тази технология изглежда близо

За XXI век литиево-йонната батерия е това, което беше петролът за XX век. Тя вече изцяло е превзела смартфоните и лаптопите ни и, ако се осъществят плановете на политици като лидерите на ЕС, Си Дзинпин и Джо Байдън, съвсем скоро ще превземе и автомобилите. Мнозина виждат в нея и начина най-после да постигнем ефективно използване на енергия от слънцето и вятъра, без сегашната необходимост да се поддържат скъпи и замърсяващи дублиращи мощности.


Samsung, батерия, твърд електролит
 Корейският гигант Samsung представи преди година прототип на батерия с твърд електролит, която има енергийна плътност над 900 втч за литър, и минимум 1000 цикъла без загуба на капацитет. Производството в по-големи размери все още е проблем
  
     
Има само един малък проблем: сегашната литиево-йонна батерия не може да изпълни всички тези очаквания. В нея има твърде много непреодолими ограничения - до такава степен, че за последните 30 години технологията почти не се е променила. Всъщност дори собственият й създател, Нобеловият лауреат проф. Джон Гудинъф, сега работи по създаването на заместника й - батерията с твърд електролит.
   
    
12 причини защо ни трябват нов тип батерии (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    10 ( преди 1 месец )
    Литият имаше един пик през есента на 2017, точно когато всичките големи автопроизводители изведнъж се сетиха и взеха да търсят дългосрочни договори за доставка. Същото ще стане догодина, като заявките се удвоят. Правете разлика обаче между литиевия карбонат и пречистения, подходящ за производство на батерии метал
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 1 месец )
    Така е, просто количествата са доста по-малки. Или ще бъдат, ако все пак ги докарат до производство :)
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Литий ( преди 1 месец )
    Лития сега е доста по-евтин в сравнение с преди 4-5 години макар от началото на годината да има поскъпване
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И сега производителите премахват по-скъпите метали и кобалтът е главната им цел като далеч по-скъпия в сравнение с никела и например от Панасоник са поели ангажимент да го премахнат напълно до 2024г.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Все пак и за батериите с твърд електролит трябват литий и други метали и те са литиеви макар и с по-добра технология
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    vlady ( преди 1 месец )
    Все едно при контакт на анода с въздуха се стига до класическия проблем от дисертацията на д-р. Борисов "Не се гаси туй що не гасне и туй що не е запалено".
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Ти си представител на любимия ми тип форумни експерти: прочели заглавието, изтръскали си коментара, и готово
  • #5
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Айде пак теслатиците се превъзбудиха :D
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    То хубаво ( преди 1 месец )
    Ще зарежем литиево-йонната батерия, но за какво да се хванем като няма друга алтернатива? Засега литиево-йонната батерия е най-малкото зло, въпреки недостатъците си.Въпреки славата за пожароопасност, електромобилите се палят два пъти по-рядко на милион километра отколкото автомобилите с ДВГ.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Освен това, 110 долара за киловатчас е за батерията на електромобила, не за цена на клетките от които е съставена. В тези 650 кг батерия на Тесла модел S, защото все още никой не знае колко тежи батерията на Тесла плейд, са включени както електрониката която управлява батерията, така и охладителната и система и подсилената метална опаковка, която се явява част от шасито на автомобила и поема натоварванията. С новата машина за отливане от една част, Tesla ще свали цената на батерията още.