Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.
От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.
Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.
Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):
Американският гигант също закъса още преди пандемията и мерките срещу нея да разтресат пазарите. Печалбата на Ford, която достигаше 3.69 милиарда долара през 2018, падна до едва 84 милиона през 2019, и се превърна в колосалната загуба от 1.276 милиарда (1.07 млрд. евро) през 2020.
Годишният оборот на Ford е 127.1 милиарда долара, а продадените автомобили - 4.187 милиона, спрямо 5.38 милиона през 2019.