fallback

Кои са най-печелившите и най-губещите автомобилни компании?

От 8 млрд. евро на червено до 15 милиарда чиста печалба: резултатите от 2020 варират драстично

Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.              От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко  като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.

Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.        Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    До 7 ( преди 3 години )
    Leberknoedl, точно Илон Мъск ще им разкаже играта. Ако не си спомняш, преди три години продаваше под 100 хиляди автомобила годишно, миналата година продаде половин милион, а тази година се очаква да продаде близо милион и да задмине volvo, subaru и други "дребни" марки от групите. Като гледам още миналата година е задминала голяма част от компаниите по оборот, но за разлика от Тесла не е ограничавала разходите, а точно обратното - строи три нови завода и наема десетки хиляди нови служители.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    "Гиганта" Nissan нямаше да го има, ако не беше Renault да го спаси от фалит. Нито пък сега щяха да са в криза, ако мръсните алчни жълтурчета не бяха спретнали комсомолски заговор срещу Карлос Гон, за да лапат те. Вече ги разкриха и изхвърлиха, но щетите трудно ще се заличат
  • #10
    Когато.. ( преди 3 години )
    гиганта НИСАН мръдне с 2-3%, джуджето-хрантутник рено затъва с милиарди! Закривай излишните ***!!
  • #9
    Ха ха ха! ( преди 3 години )
    "Renault - загуба 8.046 милиарда евро..." - тея изкъртиха WC-то! И ся нека оня фЪкт пак да твърди, че не са на изкуствено държавно финансово дишане.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще бъдат потопени от Китай и Корея, по абсолютно същия начин както се случи с Нокиа.Всички електрички са еднакво бързи вече, само новите технологии ще направят колите различими. Немците вече се показаха колко разбират от софтуер и нови технологии.
  • #7
    Leberknoedl ( преди 3 години )
    Toyota е Japan, inc., VW e Deutschland GmbH, кой точно ще ги изпрати в историята? Надувача на балони Илон Мъск ли? Ха-ха! Вагонетките щом дизелгейт не можа да ги потопи, значи никой не може.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    До 10-тина години всички от тези производители ще са в историята.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Пропаганда, пропаганда и после продаване на морално остарели пластмасови коли на балъци, ето така се правят милиардите на първите две фирмички.
  • #4
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Хонда и Тойота това е истината. Не само сега но и в дългосрочен план.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
fallback
Последни