fallback

Кои са най-печелившите и най-губещите автомобилни компании?

От 8 млрд. евро на червено до 15 милиарда чиста печалба: резултатите от 2020 варират драстично

Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.              От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко  като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.

Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.        Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #42
    анонимен ( преди 3 години )
    За оня Мънро дето преди деня на батерията твърдеше че Илонката щял да извади батерии с твърд електролит ли става въпрос? Ха-ха, ясен ми е.
  • #41
    анонимен ( преди 3 години )
    Всяка термо помпа има "октовалв", само тези на Тесла са го направили маркетингов инструмент. Апоропо, термопомпата на Приус е разработка на Тойота и Дензо (основен доставчик на Тойота).
  • #40
    анонимен ( преди 3 години )
    До 62 шприцмонитора съвсем не се ползва само от немци, освен това дава разпределение по разход и ако беше както казваш щеше да има 2 отделни пика - един за немци, другият за не-немци. Само че такова нещо няма. Теслите са просто въздух под налягане и пропагандни партенки. Това е положението. Като сте големи фенове - купете си и ще се убедите сами.
  • #39
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми дай да ги видим тия данни. Да не е окаже че са от бъдещето пак. И каква термопомпа имали Тесла преди? Тази от 2020-та им е първата. Допреди това се подгряваха с бързовари.
  • #38
    анонимен ( преди 3 години )
    Термопопмпа в Приус плъгин има от 2016. Никакви проблеми. Тесла като сложиха в Модел 3 и Y и: Tesla owners of brand-new Model 3 and Y cars plagued with heating issues in dead of winter
  • #37
    анонимен ( преди 3 години )
    До #53: Ми хайде да не е Едмъндс - да вземем spritmonitor, с реалните потребители. 193 собственика на Модел 3 дават средно 19 кВтч/100км ефективност, 108 собственика на електрическа Кона дават 16.5 кВтч/100км. И тука сравняваме 'супер-аеродинамичен' седан с 'космически' технологии с кросоувър. И изведнъж някак си супер технологичните майнд-блоуинг-иснейн-елиън-дредноут технологии се оказаха по-неефективни от корейските бюджетни електромобили. Що така бе зомби?
  • #36
    анонимен ( преди 3 години )
    Много хубаво ме разсмяхте с изказването, че японците били водещи при термопомпите. Това можете да го чуете само от начинаещ монтажник на климатици по блокове. Японците продават добре климатици за домашна употреба от нисък и среден клас и толкова.
  • #35
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти теста на Едмъндс ли ще ми цитираш? Целият Интернет ги оплю, че са направили тест, който умишлено ощетява Тесла. Тесла не рекламира в такива издания (и по-точно въобще не рекламира), затова им е голям трън в очите. Всички наистина независими тестове показват преднината на Тесла, но корейците наистина не са далеч.
  • #34
    Анонимен ( преди 3 години )
    Макар да не съм голям фен на електричките, още по-малко на Мъск, трябва да призная, че Тесла направи революция в автомобилостроенето и съм убеден, че в близко бъдеще ще се превърне в най-големия автомобилен производител. Всеки обяснява, как електромобилите нямало да се наложат, но с всяка следваща година производството и продажбите им се увеличават.
  • #33
    до 46 ( преди 3 години )
    Печалбите зависят от маржа, не от продажбите. Пежо намали драстично гамата и продажбите, и вдигна печалбите в пъти. GM също.
fallback
Последни