fallback

Кои са най-печелившите и най-губещите автомобилни компании?

От 8 млрд. евро на червено до 15 милиарда чиста печалба: резултатите от 2020 варират драстично

Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.              От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко  като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.

Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.        Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    И не забравяй че батериите на Тесла ги произвеждат японците от Панасоник. А синхронният им електромотор с който посстигнаха "рекордна" ефективност в Модел 3 е клониран от електромоторите на Приус от 97-***. Преди това Тесла имаха само индукционни мотори с плачевна ефективност.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Ха-ха, стига бе, как реши че точно пък в електрониката и термопомпите били по-добри? Японците знаеш ли откога правят термопомпи? А хибридите на Тойота каква електроника имат? Такава че в движение като се стартира ДВГ, не се усеща нищо - можеш ли да представиш за колко прецизна синхронизация между два електомотора става въпрос, г-н инженерю с 3 дипломи?
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    А като каза парников ефект - 16 милиона хибдира на Тойота пестят много повече СО2 (30% всеки) от всичките електромобили произведени досега (60% всеки). Физиката е трудна наука, по-добре не се захващай с нея.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    20 милиарда кеш на Тесла не са от печалба, а от заблудени инветитори надуващи балона. Това устойчив модел на развитие ли ти се струва?
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    До #19: Хех, физиката е базирана на факти. Засега фактите са че Илонката не може да върже бюджета без кредити за емисии, докато Тойота прави оборот по-голям от БВП на Румъния, и 7% печалба върху него. Хайде като дойдат роботакситата на Илонката, тогава да се изказваме кое как било, а?
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз присъствах на първият тестов пробег на автономен автобус в Европа (а може би и в света) в Холандия през 2016-та.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    На Тойота им е пределно ясно че идва ерата на електромобилите - те разработват собствени батерии от повече от десетилетие. Интересно ще стане когато пуснат батериите с твърд електролит, а Мъски се е набълбукал с много милиардни инвестиции в морално остаряла технология като литиево-йонните батерии.
  • #15
    До 16 ( преди 3 години )
    Защо футурологът да не говори за автомобили? Няма ли да има автомобили в бъдещето?
  • #14
    Карач ( преди 3 години )
    Ми то нито една японска фирма не е на печалба, тея нещастници нестига, че правят грозни и евтини коли, ми и на загуба ги продават!
  • #13
    До 7 ( преди 3 години )
    Но дори това не е важното! Важното е че накара всички автомобилни компании да играят неговата игра и да се опитват "да го настигнат" при продажбата на електромобили. Това тотално промени правилата на играта и прехвърли козовете в ръцете на китайците и корейците, които разполагат както с технологии така и с производствен капацитет за батерии. Но най-важното е, че са сключили дългосрочни договори за изкупуване на всичките материали за батерии за 10-на години напред.
fallback
Последни