Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм. Но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни. В тази класация от две части ви представяме десет от тях, произвеждани основно между 2000 и 2010 година, които се ползват с най-добра репутация за издръжливост.
Първата част на класацията можете да видите тук. Ако смятате, че има какво да се добави към този Топ 10, споделете ни в коментарите.
10-те най-надеждни Common Rail дизела - II част (ГАЛЕРИЯ):
3. Peugeot 2.0 HDI
В края на 90-те Peugeot замени легендарните XU двигатели с нова генерация агрегати, означавани с ЕW за бензиновите и DW за дизеловите. Конкретно DW10 бе първият дизел на компанията с Common Rail, първоначално с по два клапана на цилиндър и мощност 90 конски сили, а по-късно с добяването на междинен охладител конете се покачиха до 109.
През 2003 година се появи обновена версия, вече с 16 клапана. И двата варианта ползваха ангренажен ремък, който трябва да се подменя на всеки 120 000 км (впрочем по-лесно се сменя ремък, който е предвиден за смяна, отколкото ангренажна верига, която уж е трябвало да е вечна, но всъщност не е).
Ранните 8-клапанни мотори са просто устроени и забележително надеждни. Цилиндровите глави са чугунени. Проблеми може да създаде най-вече горивната система от Siemens, но тя е рядкост - повечето такива агрегати са с компоненти от Bosch.
В края на 90-те Peugeot замени легендарните XU двигатели с нова генерация агрегати, означавани с ЕW за бензиновите и DW за дизеловите. Конкретно DW10 бе първият дизел на компанията с Common Rail, първоначално с по два клапана на цилиндър и мощност 90 конски сили, а по-късно с добяването на междинен охладител конете се покачиха до 109.
През 2003 година се появи обновена версия, вече с 16 клапана. И двата варианта ползваха ангренажен ремък, който трябва да се подменя на всеки 120 000 км (впрочем по-лесно се сменя ремък, който е предвиден за смяна, отколкото ангренажна верига, която уж е трябвало да е вечна, но всъщност не е).
Ранните 8-клапанни мотори са просто устроени и забележително надеждни. Цилиндровите глави са чугунени. Проблеми може да създаде най-вече горивната система от Siemens, но тя е рядкост - повечето такива агрегати са с компоненти от Bosch.