fallback

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).      Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни         Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.   Втората част на класацията можете да видите тук.       10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #9
    Дизел смрад ( преди 3 години )
    Не можеш да видиш бензинова кола вече. Всичко живо чади и мета черни турлуци...
  • #8
    хахаха ( преди 3 години )
    нисан тойота и рено място тук няма по голяма глупост не бях чел особенно за тойота от 10 години ремонтирам автомобили и д4д е един от най сложните за обслужване мотори веригите не изкарват повече от 150 хиляди естествено за смяната се вади мотора и като сложиш хубави части и подмениш всички нужни гарнитури о опръстени и т.н. ремонта излиза около 3000 мерси ама караите си тойота няма човек които е карал пък такъв нисан и да не е правил гнп поне 2 пъти
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Моята Инсигиния я продадох на 320000км мотора беше бетон 2.0cdti 160p.s абсолютно безпроблемен мотор на Алфа Ромео.. Спънките са в ЕКО нормите с DPF и AGR клапана, но при адекватна подръжка и добра нафта ще Ви надживее...Имах и Пежо с 2,0 HDI също много добър мотор както и 2,2 но при Ситроен C5 но DPF пак се намесва и създава некомфорт:( Сега се спрях на 3,2CDI на Мерцедес 224 коня и 4х4 отлична кола тук следете километрите! В крайна сметка извода е купувайте КомънРейл но внимавайте...
  • #6
    Васко ( преди 3 години )
  • #5
    АПР ( преди 3 години )
    Защо няма 2.0 HDI мотор на PSA в класацията? Той е светлинни години пред Рено- Нисан
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    2.2 D-CAT е абсолютно пезпроблемен мотор.С някои изключения като 5-тата дюза,доколкото съм чел, но заради нафтата. Иначе Ауто Билд бяха тествали 2.0 D-4D D-CAT,ЗАДРЪСТЛ КАТАЛИЗАТОРА при пълна газ по магистралите.Причина са тънките тръбички на ката, които Тойота увеличи диаметъра им и оправи проблема, но това беше за 2.0 D-CAT
  • #3
    юруш на доматите ( преди 3 години )
    2,2 Д е доста проблемен-по мнение на Автобилд .2,0 Д си е добрият двигател
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Става дума за Toyota 2.2 D-CAT
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    2.2 D-CAT е най-добрият дизел. Само малко повече харчи, иначе върви доста.
fallback
Последни