fallback

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).      Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни         Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.   Втората част на класацията можете да видите тук.       10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #41
    Marea ( преди 3 месеца )
    до 99г. е с TD. JTD е от 2000г. Предполагам, че същото е и за Bravo/Brava.
  • #40
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Имам 1.9 JTD 8V 115к.с. в Alfa Romeo 147, и мога да каже, че когато е с катализатори, нов EGR и не тормозена турбина, мотора е великолепен. Не пуши, нито на ход, нито при натискане, не мирише, не омаслява, работи гладко, и гори 4.1/100 извън града и 3.6/100 ако се кара до 70км/ч. Да, възможно е и далеч не е първият не пипан и не тормозен който виждам. То аз така се навих да взема такъв. 1.9JTDm-jet 16V, 6те скорости е още по-пъргава. Браво на FIAT, още тогава са имали изпипан Common Rail.
  • #39
    Незнаен ( преди 1 година )
    2.0 на Рено,2.5 на Нисан и 3.0 на БМВ били по надеждни от 3.0 на Ауди. Пълни глупости и трите мотора са за в кофата още преди да направят 200к км.,ако не ги отвориш и смениш лагери и вериги(ангренажи). Изглежда има продуктово позициониране тук.
  • #38
    Бай филе ( преди 2 години )
    Този който е правил статията идея си няма от коли и двигатели просто написани глупости. Най добрите двигатели ги няма в класацията
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    @ #35 И аз се кефя на италианките, ама чак пък 6л. градско.Иначе моята ми дава 0л./100, ама извънградско от Шереметя до Велико Търново. Ако ти е такова замерването и при теб....
  • #36
    Toto Rino ( преди 3 години )
    1.9 JTD Forever
  • #35
    Алфист ( преди 4 години )
    Снимка 13: точно като на мойта красавица ;-) Много добър двигател. Супер нисък разход на гориво за 140 кс (180 с чип). 5.5-6 л/ градско, 4,5-5л извънградско. Нека псуването по италианските автомобили започне сега ...
  • #34
    Пламен ( преди 4 години )
    Ала бала , призми от 1001 нощ
  • #33
    Дани ( преди 4 години )
    Имам alfa 159 дизел 150 коня ,карам я вече 6-та година безпроблемно. Единственото което съм имал проблем беше дпф който премахнах , другото са консумативи .
  • #32
    анонимен ( преди 4 години )
    147 има прекрасно окачване, стига да го ремонтираш с пари и добре подбрани части. Масата хора избират да дадат 20 лева при избран квартален майстор...
fallback
Последни