IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi направи конкурент на BMW M3, но не го пусна в производство

С помощта на Porsche компанията създава само четири прототипа RS2

През 90-те години на миналия век, Audi представи един от най-емблематичните и зрелищни модели, освен Quattro Sport. Това беше Audi RS2 Avant, разработен в сътрудничество с Porsche. Малцина обаче знаят, че заедно с него марката с четирите пръстена направи и версията Audi RS2 седан, който обаче така и не стигна до производство.


Audi RS2 седан


Общо компанията сглобява само четири прототипа: два директно вътрешнофирмени, базирани на модифицирания седан S2, и още два с външен партньор. Технически седанът споделя всичко с RS2 Avant: 5-цилиндров турбо двигател с 315 к.с. и 410 Нм въртящ момент, спирачки на Porsche, подсилено окачване и каросерия. С този модел, базираната в Инголщат компания можеше да се конкурира с BMW M3 E36, но проектът е отменен. Каква е причината?

Производството на Audi 80, моделът, от който произлиза RS2, приключва през лятото на 1994 г. и с него платформата изчезва. Наследено е от първото поколение на A4 (B5), но петцилиндровият двигател не е предлаган за този модел. Освен това Audi продава само 306 бройки от седана S2. Това ниско търсене и последвалите промени в модела правят проекта остарял.


Audi RS2 седан


От друга страна, Audi предлага RS купе, но от Porsche възразяват. Струва си да се припомни, че до преименуването на Audi 100 на A6 през 1994, спортната версия се нарича S4. Би било възможно да се вгради петцилиндровият двигател на RS2 с мощност 315 к.с. в Audi 100, за да се създаде нещо като RS4, но Quattro GmbH (спортното подразделение, което сега се нарича Audi Sport GmbH) има друг план - да разработи S6 Plus с по-мощен вариант на 4.2-литровия V8 двигател, който произвежда 326 к.с., малко повече от RS2.

Връщайки се към Audi RS2 Avant, техническата основа на двигателя е 2.2 турбо, заимстван от Sport Quattro и използван също в Audi 200 Quattro, представено на автомобилното изложение в Женева през 1989. Двигателят произвежда 230 к.с. в S2 Avant, но благодарение на модификациите, които получава, мощността се увеличава до 315 к.с. в RS2 Avant. Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 5,2 сек, а максималната скорост е 262 км/ч, по-висока от M3 по това време (ограничена до 250 км/ч.).


Audi RS2 седан


Audi доставя боядисани каросерии на компанията от Цуфенхаузен. Блокът на двигателя е от завода за двигатели в Залцгитер. Porsche добавя всмукателния и изпускателния колектор, турбокомпресора и сглобява целия автомобил. Четирибуталната спирачна система е от Porsche 968 CS , а спирачните дискове - от 993 Turbo. Резултатът е спортен автомобил за ежедневна употреба с товарно пространство на комби от среден клас и показатели за ускорение на Porsche 911.


0 от 500