fallback

10-те най-надеждни дизелови мотори с Common Rail - I част

От пионера Fiat до Nissan, тези агрегати могат да прослужат дълго и без излишни разходи

Ако се съди по статистиката за регистрациите на МВР, цели 47.5% от автомобилния парк в България е на възраст над 20 години, и още около 25% - между 15 и 20 години. Това е рекорден показател в ЕС, и чест повод за хора с определени нагласи да се вайкат колко сме зле (друг въпрос е, че заради липсващата система за претопяване на стари коли МВР още води на отчет безброй машини, гниещи от десетиетия по задните дворове).      Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм, но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни         Но срамно ли е наистина да се карат стари автомобили? Много малко са страните по света, в които автопаркът е преобладаващо нов. В Европа има много страни, където над 20-годишните коли са мнозинство: такива като Испания или като новото икономическо чудо Естония. Дори в богата Финландия делът на над 20-годишните е цели 25 на сто. Освен това средната възраст на автопарка в Европа расте от година на година - директен ефект от затягането на екологичните норми, което вдигна цените на колите драстично в последното десетилетие. И отново доказа какво се случва, когато чиновници решат да налагат технологични решения.

Ясно е, че автомобилите, произведени между 2000 и 2010, ще са основната част от българския автомобилен пазар в близките няколко години. Затова ще ви  предложим една класация на най-надеждните бензинови и дизелови агрегати от тази епоха. И ще започнем с дизелите.   Втората част на класацията можете да видите тук.       10-те най-надеждни Common Rail дизела - I част (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #19
    Борис ( преди 3 години )
    Хайде да не говорим за рено.....2.0 дизел.....миналия месец основен ремонт на 145000 км .Рено Трафик карано и обслужвано в Германия
  • #18
    Луд ( преди 3 години )
    Е вие показахте най-големите ***, с изключение на Алфа Ромео. Само jtd е читав дизел от тук показаните. А не това дето сте сложили несан-рено двигател и киа-хюндай е направо смешно.
  • #17
    Брандо ( преди 3 години )
    Най - добрите са на Мерцедес ! Другите само се пъчат !
  • #16
    Наблюдател ( преди 3 години )
    Стига сте се заигравали със старите коли. И тъпите сравнения с другите страни. Тук смеси такова племе. Племето със преобладаващо стари коли. И преобладаващо крадливи управници.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    1.6 на PSA е може би най-трошливия мотор в света! Думи нямам! Всеки втори чупи колянов вал, супер капризен, скъпи части,.... Няма още изкарал 100 000 км.без шлайф. Пежо ги съдят за него.
  • #14
    baba.jga ( преди 3 години )
    ПСА 1.6 е най-еластичният и най-икономичен дизел с безпроблемна работа поне 350-400 000 км. Супер лесен за обслужване двигател. Поради тази причина към 2021 г този двигател продължава да съществува....само са му махнали едни 60 куб. заради екологията! *** класация! За Фиата JTD съм съгласен и донякъде за D4D, другото е измишльотина!
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    om602 може да не е най-здравия, но е един от най-здравите, определено. Но не е комънрейл :)
  • #12
    Хди ( преди 3 години )
    Доста адекватна класация. Който следи канала, знае за какво става на въпрос.
  • #11
    Гост ( преди 3 години )
    Най здравия мотор е om602
  • #10
    Горски ( преди 3 години )
    Дрън, дрън..... 2.7 XDI е мотора. Минава 800 К от раз.
fallback
Последни