IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората

Новата им технология включва комбинация от сензори и InnovizTwo LiDAR

В надпреварата за комерсиализация на автономните камиони, Daimler Truck направи стратегически ход, който бележи фундаментален етап по пътя към серийното производство. Германският гигант и неговото дъщерно дружество Torc Robotics обявиха, че са избрали Innoviz Technologies за ключов доставчик на сензорни технологии.


Freightliner Cascadia


Израелската компания, известна със своите LiDAR решения, ще снабдява бъдещите автономни влекачи Freightliner Cascadia с InnovizTwo Short-Range LiDAR сензори. Това партньорство е много повече от сделка за доставка; то е потвърждение на стратегическия курс на Daimler Truck към въвеждането на автономно шофиране от SAE Level 4 в Северна Америка.

За да могат тежкотоварните Freightliner Cascadia да оперират на ниво 4 – т.е., напълно самостоятелно в определени зони без човешка намеса – те се нуждаят от многостепенна система за възприятие. Torc Robotics, която отговаря за създаването на т.нар. „виртуален шофьор“, подчертава, че никоя технология сама по себе си не може да осигури необходимата надеждност.

Ето защо Daimler Truck залага на многопластова архитектура, комбинираща камери, радари и два вида LiDAR (лазерни радари):

LiDAR с голям обхват: Засича обекти на огромно разстояние.

LiDAR с малък обхват (InnovizTwo): Той е ключът към детайлното възприятие в непосредствена близост, което е жизненоважно при сложни маневри, като обратни завои, излизане от магистрала и прецизно позициониране в логистичните хъбове.

InnovizTwo създава високоточни триизмерни карти на околното пространство с лазерни импулси, позволявайки на системата точно да изчислява разстоянието, формата и скоростта на всеки обект. Главният изпълнителен директор на Innoviz Technologies, Омер Кайлаф, с гордост заяви, че InnovizTwo е преминал през изключително строги тестове, гарантиращи точност и стабилност за работа 24/7 и при всякакви метеорологични условия.

Целта на Daimler Truck е пределно ясна: повишаване на логистичната ефективност и безопасността. Камионите ще работят в режим hub-to-hub – преминавайки автономно по дългите магистрални участъци и предавайки управлението на човек за последните мили в градските или терминални зони.

Тази сегментация на маршрута е критична, тъй като:

Повишава производителността: Камионите могат да се движат без нужда от почивка, за разлика от шофьорите.

Икономия на гориво: Автономното шофиране е по-плавно и оптимизирано.

Безопасност: Системата елиминира човешката грешка при големи натоварвания и дълги нощни преходи.

Изборът на надежден LiDAR партньор е фундаментална стъпка за преминаване към масово производство. Daimler Truck North America е най-големият производител на тежкотоварни камиони в региона, а Freightliner Cascadia е индустриален еталон. Това дългосрочно сътрудничество потвърждава, че автономната революция при тежкотоварния транспорт вече е в своя сериен етап.


0 от 500