Групата Renault представи официално днес изцяло обновената си лекотоварна гама, с нови поколения на Kangoo и Trafic, и с един изцяло нов модел - Renault Express. Последният е най-интересен от гледна точка на българския пазар, тъй като по същество е наследник на най-продавания нов автомобил у нас за последните пет години - Dacia Dokker.
Новото Renault Express
Производството на многофункционалния Dokker спря този месец, а още от миналата година се знаеше, че той няма да получи ново поколение. Занапред марката Dacia ще се фокусира изцяло върху пътнически автомобили, основно за частни клиенти, а лекотоварните машини остават под шапката на Renault Pro+. Наесен се очаква наследник на пътническия миниван Lodgy, но подробности за него засега няма.
Spaceclass занапред ще се нарича пътническата версия на Trafic
Също като Dokker, новият Express ще се произвежда в завода на групата в Танжер, Мароко. По план новият модел трябва да се предлага на европейските пазари от април, но не се знае какви промени в графика ще се наложат от глобалния недостиг на полупроводници. Все още няма никаква информация и за цената. Dokker се радваше на огромно търсене в Източна Европа именно заради много изгодните си цени, доста под следващото най-ниско предложение в сегмента.
11-те най-любопитни факта за наследника на Dokker (ГАЛЕРИЯ):
Освен Еxpress, Renault представи и новите генерации на Kangoo и Trafic, както и Spaceclass - отделената пътническа версия на Trafic.
Eлектрическото Kangoo ще дойде в края на тази година
Kangoo идва с две възможни дължини, като дори по-късата е с 9 см по-дълга от Express, с 9 см по-широка и с товарно пространство, което може да достигне до 3900 литра. Изборът от двигатели тук също е доста по-голям: два варианта на 1.3-литровия турбобензин (със 100 или 130 конски сили), r с три варианта на дизела (75, 95 или 115 коня). В края на 2021 ще се появи и електрическата версия E-TECH Electric, с 44-киловатчасова батерия и 265 км пробег с едно зареждане.
"Сезам, отвори се" - възможност от едната страна да се отвори широка 1.44 товарна врата - но за сметка на В-колоната
Французите наблягат на новата странична врата, наречена "Сезам, отвори се", която осигурява 1.44 метра широка пролука за товарене. Хитра новост е подпокривната система за товарене, която може да побере дълги до 2.5 метра обекти над главите на пътниците, издържа до 30 кг и може да се сгъне, когато не се ползва.