IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобил или хибрид - кой реално замърсява повече?

Експерти изчислиха след какъв пробег Model 3 става по-екологичен от RAV4

Електромобилите отделят по-малко вредни емисии от колите с двигател с вътрешно горене, но е нужно експлоатационно време, за да докажат своето предимство. Това показва и проучване на Wall Street Journal, в което са сравнени електрическата Tesla Model 3 и хибридната Toyota RAV4.


Toyota RAV4 vs Tesla Model 3


И двата автомобила имат екологична цена, която включва както производството му, така и неговото захранване. А това означава, че трябва да се вземат предвид емисиите, свързани с добива на петрол, изгарянето на изкопаеми горива от конвенционалните електроцентрали, както и добива на метал - като никел и кобалт, например, необходими за изграждането на батериите при електрическите автомобили.

Изследването показва, че производството на Tesla Model 3 и Toyota RAV4 генерира няколко тона емисии на парникови газове заради топенето на алуминий, който е нужен за производството на компоненти, а също така и при самото сглобяване на автомобилите. При Model 3 парниковите газове са 12,2 тона заради металите, нужни за литиево-йонната му батерия. Така електромобилът значително изпреварва RAV4, чийто показател е 7,4 тона, тоест с 65% повече.


Toyota RAV4 vs Tesla Model 3


След като излязат по пътищата, ситуацията с емисиите при двата автомобила започва да се изравнява. Причината е, че Toyota RAV4 изгаря бензин, за да се движи, а той се произвежда при рафинирането на суров петрол, добиван от сондажни обекти по целия свят. Когато измине около 1000 км, автомобилът се нуждае от сервизна поддръжка за смяна на отработеното моторно масло.

В същото време електромобилът на Tesla се зарежда с електричество и няма нужда от смяна на маслото. Генерирането на електроенергия също създава емисии, но американската електрическа мрежа се „екологизира“ с всяка изминала година, изгаряйки все по-малко въглища за сметка на възобновяемите енергийни източници и природния газ.

При всеки изминат километър генерираното електричество, използвани за задвижване на Model 3, отделя 34% от емисиите, свързани с производството и изгарянето на бензина, консумиран от RAV4. При пробег от около 33 000 км, изминати от двата автомобила до момента, вредните емисии, генерирани от тях, имат приблизително еднакви стойности.


Toyota RAV4 vs Tesla Model 3


Това продължава до 58 000 км, след което кросоувърът вече излиза напред. А при 160 000 км, емисиите на RAV4 вече са със 77% повече, като потребителската стойност на двата автомобила е еднаква. Общите разходи за закупуване, зареждане, поддръжка и евентуална продажба при изминати 100 000 мили на RAV4 възлизат на 33 500 долара, докато тези на Model 3 достигат 34 800 долара.

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 3 години )
    Тази статия да си чешем езиците ли е?! Хибридите са до време...
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз пък искам да попитам всички, дето ми спореха преди няколко статии, че електричките щели да имат по-евтина поддръжка. Като гледам дори е при изминати 160 000км, цялостните разходи на ДВГ все още са по-ниски и то сравняваме с RAV 4, ами ако беше с корола ?
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Фактът че сравняват седан с кросоувър говори ясно за обективността на подобно изследване. Ако сравняваха с хибриден Приус или Корола, дали щяха да им излезнат сметките?
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Преминаването към електричество води до повишение на потреблението от там до общото нарастване на отделяните от сектор енергетика емисии. А двигателите подлежат на ремонт, докато батериите не - даже по-зле батериите започват да ги вграждат в шаситата, тоест става тотал щета. НА 3 годишна кола колко батерии да се сменят - изчакай до 10 години.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 2Ами те са също фактор за нарастването на общото потребление на електроенергия.
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    А ти за колко батерии на Модел 3 си чул да се сменят? А да си чул, че и ДВГ и те също се сменят? Да си чул, че ДВГ са проектирани да карат по 250 хиляди километра?
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    И какво се опитваш да докажеш? Потреблението нараства, но разхода на енергия на Модел 3 е все същия! Като нараства потреблението на ел. енергия, какво общо има с ел. колите?
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    И като дойде време да смениш батерията и почваш наново. А това, че СО2 на кВч пада не значи, че общото количество СО2 пада, защото потреблението на енергия непрекъснато нараства. Та това води до едно голямо нищо.