В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.
Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.
Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):
195-те конски сили не са нещо особено днес, но в началото на 60-те са напълно на нивото на западните конкуренти. Типичният Мercedes-Benz 220 SE от онова време има едва 115 коня (от 2.2-литров двигател). Opel Kapitan извлича само 90 коня от своя 2.6-литров агрегат. BMW 3200 L развива 140 конски сили, и само върховият Jaguar MK II 3.8 на практика бие волгата на КГБ със своите 220 коня.