В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.
Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.
Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):
Това не е първата такава "специална" кола за спецслужбите. Практиката да им се подготвят доработени версии започва още през 30-те на базата на ГАЗ-М1. За нуждите на тайните служби, наричани тогава все още НКВД, стандартният двигател с 50 коня се заменя с 3.9-литров агрегат от Ford, с 95 конски сили.