В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.
Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.
Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):
Понеже задвижващи са задните колела, а огромният V8 пренася тежестта основно отпред, инженерите са измислили друга "хитрост", за да не превърта колела автомобилът при рязък старт. Под килима на багажника е скрит баластен панел с тегло 120 килограма. Но и с него ГАЗ-23 е по-бърз от Чайка - ускорява до 100 км/ч от място за 16 секунди. Максималната скорост е 170 км/ч.