В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.
Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.
Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):
След това любима кола на спецслужбите става ГАЗ-М20 Победа. По първоначални планове тя трябва да е с 6-цилиндров мотор серийно, но после се отказват от него заради високия разход на гориво. Но през 1956 шестцилиндровият агрегат от ЗИМ все пак е монтиран на Победа в специалната модификация ГАЗ-М20Г. Тя получава и трансмисията на ЗИМ с хидромуфа.