IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрическият SUV на Toyota - 290 к.с. и 500 км пробег

Компактният модел ще може да се зарежда напълно само за 10 минути

Компанията Toyota публикува още един тийзър на новия си електрическия кросоувър, чиято премиера ще се състои на автосалона в Шанхай (19-28 април) и разкри нови подробности за модела.


Toyota EV


Това ще бъде автомобил със задвижване на четирите колела, изграден на платформата e-TNGA - електрическа версия на модулната архитектура TNGA (Toyota New Global Architecture). Тя е така проектирана, че да става за електромобили от различни класове, с различно задвижване (предно, задно или 4х4) и с различен капацитет на батериите.

В случая e-TNGA ще се използва за компактен SUV със задвижване на четирите колела, който ще се появи на пазарите в Европа и САЩ и ще се превърне в пионер на новата гама електромобили на японската марка.

По неофициални данни, които засега от Toyota не потвърждават, мощността на кросоувъра ще бъде 290 к.с., а пробегът с едно зареждане ще е около 500 км. Зареждане от нула до 100% ще отнема едва 10 минути.


Toyota EV


Що се касае за дизайна, представа за него може да се добие от патентите изображения, публикувани по-рано. На размери електрическият кросоувър ще бъде сравним с Toyota RAV4, като характерните му черти ще бъдат релефният капак и масивните черни пластмасови елементи на калниците.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е ти па къде отиде да ги сравняваш с чуковете, те да се преборят с корйците пък ще видим...
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това, че ти не знаеш какви технологии готви Toyota, не означава че целия свят не знае. Когато Тесла каже, че ще направи нещо, обикновена е факт до година-две. Преди няколко месеца показа прототип на батерия от нов вид, в момента има пробно производство, а догодина се очаква мащабното производство за вграждане в новите модели автомобили. От Toyota представиха твърдотелни батерии през 2015 година, но все още нямат нищо според тях самите до 2025 година няма и да имат. Виждаш ли разликата?
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Техниката щяла да бъде посредствена? Бре пък сте информирани бе! Никой не знае какви технологии готвят Тойота - те не са въздухари като теслите и вагонетките да се хвалят какво щели тепърва да разработват. Това за 10 минути очевидно е журналистически кьорфишек. Апоропо, Lexus U300e 1 милион км гаранция на батерията. Страшно поредствена техника, а?
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до 13: Гузен, негонен - бяга. Ти си един от тези, които не са прочели статията.
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До №12 ( преди 2 месеца )
    Пич, коя е тази "официална" информация от която черпиш знания, Аутобилт.де ли?:)))
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Сред официалната информация от Тойота са вплели някакъв напълно недостоверен слух за 10 мин. и голям пробег, а неуките фенчета, прочели-непрочели, мислят, че е вярно. Това, което ще представят, е модел с подобно задвижване като електрическия Лескус UX. Новината тук е, че пускат първи модел на напълно електрическа платформа - затова ТОЧНО върху този елемент се фокусира и официалната информация. Техниката ще е посредствена.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До wizzow: не само Тойота - десетки стартъпи, университети и Тесла работят по такива, всички имат проблеми и засега никой не ги е разрешил. Да не говорим за масово производство, което пък е съвсем отделен проблем. Самите Тойота обявиха, че ще започнат такова НАЙ-РАНО 2025. Така че концепти могат да си показват колкото си искат. Тези слухове за 10 мин. и 500 км. се отнасят за нещо, което ще се случи към края на десетилетието.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    wizzow ( преди 2 месеца )
    До VAYK: Тойота отдавна работи върху този тип батерии, но имаха проблем за разрешаване, а именно деформирането на твърдия електролит при бързо зареждане, който явно са решили. Между другото, ще се изненадаш ако провериш, колко патента имат Тойота при тази технология, далеч са по-напред от германците на куп! Апропо, електрическа Тойота с такива батерии беше планирана да дебютира като превозно средство за Олимпиадата там през 2020.
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 2 месеца )
    Лудостта с електрическите коли е пълна, само че това ще е за сметка на всички под средната класа, които ще се върнат към градския транспорт, защото като се забранят двигателите с вътрешно горене само това ще могат да си позволят.
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Ако се зарежда за десет минути до 100%, означава че батерията е с твърд електролит! Това е силно съмнително за производител, който няма и един модел на ток и трябва да се изчака официалната презентация! Плюс това Тойота не са съсобственик в мрежата Йонити в европа, суперчарджърите също не може да ползва...! Къде ще зареждаме електрическа тойота тогава, при дилърите ли??? Смятам че Кия/Хюндай и WV са пред Тойота в електрическата мобилност!