fallback

Девет държави поискаха от ЕК крайна дата за отказ от дизела и бензина

Досега това беше инициатива на отделни страни, които сами си поставяха сроковете

Група държави поиска от Европейската комисия да определи дата за край на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене на територията на ЕС. Досега това бяха изолирани инициативи и много от страните-членки сами си поставиха срок за подобна промяна, съобщава InsideEvs.

Сега обаче 9 държани от ЕС са изправили съвместно искане, в което се настоява за крайна дата за забрана на продажбите на автомобили с дизелови и бензинови мотори. Предложението е на Дания и Холандия, като е подкрепено още от Австрия, Белгия, Гърция, Ирландия, Литва, Люксембург и Малта.

„Трябва да ускорим енергийния преход на автомобилния транспорт и законодателите трябва да дадат ясен сигнал на европейските производители и потребителите“, каза датският министър по климата Дан Йоргенсен.

В документа се посочва, че подобна мярка е необходима, за да може да бъдат изпълнени амбициозните планове за намаляване на вредните емисии на СО2, определени от ЕС. Целта е през 2030 година те да спаднат до 55% в сравнение с 1990 година.

Според държавите, подписали искането, ЕС трябва да заеме ясна позиция, която да бъде споделена със страните-членки. Това е единственият начин, да се даде на автомобилните компании посоки, които да следват по отношение на производството и инфраструктурата.

Снимки: InsideEvs

fallback
  • #16
    Иван ( преди 3 години )
    И Бългатия се присъединява,но след като приравни заплатите с Люксембургския стандарт.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    А от къде идва този чист ток за колите?Процента на тока от слънце, вятър и вода е мноого малък. Знаете ли на какво му викат био маса? Дървета се режат и се горят за да се произведе "екологичен" ток. На това ли му викаме борба против глобалното затопляне и CO2?
  • #14
    Това да е проблема ( преди 3 години )
    То така или иначе на стандарта Евро 8 някъде 2030-2035г най-вероятно практически няма да са възможни ДВГ модели освен вероятно малко модели хибриди, такива на синтетично гориво или на метан
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    има решение като се вдигнат данъците на автомобилите и автопарка моментално ще се саморегулира и се развие обществения електротранспорт ако има бързи влакове никой няма иска да пътува уикенда по 10 часа до морето за сумата от 300 лв. за гориво
  • #12
    До 11 ( преди 3 години )
    Че той нефта, не се използва само за транспорт, нали? Защо да не произвеждат, след като има купувачи! Те и всички държави имат фабрики за цигари, макар че не препоръчват пушенето!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    все държави, които дори взети заедно са 1/3 от Франция или Испания, които практически нямат икономика и от краи до край са 200км. Искам да ги видия особенно белгициите и холандците как ще си търкалят караваните до Италия или ще ходят на ски в Австрия.
  • #10
    До вторичния пазар ( преди 3 години )
    Ще бумти другия път,като изпраскат една непосилна цена на бензина и дизела какво ще караш?Остава само метана,затова всички производители на влекачи почнаха масово да предлагат камиони на метан,иначе им е разказана играта !Само не знам дали няма да забранят и него за сграда,тогава искаш не искаш ще се качваш на голф-количката!Електроцентралите така и така замърсяват,поне да са само те!Съвременните на въглища са със добро изгаряне и водни кули (филтри) на комина,не е като едно време черния пушек
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Определено в БГ трябва да се вдигнат многократно данъците на колите. Всеки безработен има по 2 коли.
  • #8
    край ( преди 3 години )
    ДВГ кола за 500 лв. може да те вози. Това дава възможност и на жителите на Столипиново, факултета и кв. Христо Ботев да имат коли. Същото е в Найроби и Пенджаб и Руанда - това е ПРОБЛЕМ. Планетата не може да понесе нито инфраструктурата неожбходима за толкова коли нито газовете които бълват.Господарите на света виждат в ел колите възможност да ограничат имането на кола.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Що не вземат да се заемат да уеднаквят малко доходите и пенсиите, а пък те хората имат ли пари знаят какво да си купят? Иначе ще стане при 80% електромобили пак мръсен въздух, понеже 20% са на дърва и въглища.
fallback
Последни