IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia подобри Spring преди старта на продажбите

Електрическият хечбек се оказа с по-мощна батерия и увеличен пробег

От 20 март дилърите на Dacia в Европа започват да приемат поръчки за най-евтиния електромобил на континента - Dacia Spring. До края на месеца на пазара ще излезе и неговата бизнес-версия Spring Business, предназначена за каршеринг и други видове аренда.


Dacia Spring

По този случай румънската компания обяви пълните характеристики на модела и част от тях се оказаха различни от тези, които бяха съобщени по време на премиерата през октомври. Промените не засягат мощността на задвижващия агрегат - 44,8 к.с. и 125 Нм, както и максималната скорост от 125 км/ч. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 19,1 секунди.

Размерите на модела - дължина 3734 мм, широчина - 1570 мм, височина - 1516 мм, разстояние между двете оси 2423 мм и пътен просвет - 151 мм, си остават същите, но се оказва, че батерията е по-мощна - 27,4 кВт/ч (досега нейният капацитет беше сочен като 26,8 кВт/ч). Съответно, това увеличава и пробега - 230 км по цикъла WLTP (225 км досега) и 305 км по цикъла WLTP City (205 км досега).


Dacia Spring


С помощта на предлаганото като опция зарядното устройство за постоянен ток (30 кВт) батерията ще се пълни до 80 % за по-малко от 60 минути, а до 100 % - за 90 минути. Времето за пълно зареждане от стандартна електропреносна мрежа (2,3 кВт) е 14 часа.

От Dacia разкриха и детайли за версията Spring Business, от която френската фирма за даване на електромобили под наем E.Leclerc вече е поръчала 3000 бройки . Тя получава кожени седалки, стелки и защитни елементи по праговете и на багажника. В оборудването влизат още парктроници и камера за заден ход, като за автомобила е подготвено и специално приложение за смартфон, с чиято помощ се отключват вратите.


Dacia Spring


На външен вид Spring Business се отличава по цветовете си - само бяло или светло-сиво със сини акценти на рейлингите и черни дръжки на вратите и на корпусите на огледалата. Вторият ред седалки е премахнат, като е добавена мрежа за закрепване на товара.

Цените на тази версия все още не са обявени официално, но е известно, че в Унгария тя ще струва 17 800 евро (без екологичния бонус от властите). За сравнение, един от основните конкуренти - Volkswagen e-up!, се предлага за минимум 21 421 евро.

Снимки: Dacia

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Точен ( преди 3 години )
    Как се подгрява такъв автомобил през зимата? Вероятно топлото тираж ме е задължително.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Спарк ( преди 3 години )
    Абе с къв мотор е тва? - пита ме един с CDI 220 Kombi. - Електрически, що? - Абе оня ден един гaщник с такова (VW e-Up!) ми показА среден пръст и не можах да го хвана, ей избегА ми, мaмкa му!
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Колата изглежда добре и има добри характеристики и цена. За градско шофиране няма никакво значение ускорението до 100 км./ч. при положение, че максималната разрешена скорост е 50 км., а светофарите са през няколкостотин метра. В държавите, в които има екологичен бонус, цената на тази кола ще е от порядъка на 10 000 евро, което е равнозначно на революция. Докато Мъск умува как да направи ел. колите достъпни, ето че Дачия май е на път да го стори.
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 3 години )
    Значи до 60 е като масовия автомобил каран в БГ - 1,5 литра бензин/дизел под 100кс
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Ал ( преди 3 години )
    Отврат
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Хейта почна ( преди 3 години )
    5,8сек е времето до 60км/ч и не мисля че е по-бавно от моделите с 1 литрови атмосферни ДВГта
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тея дето сравняват времето 0-100 с други модели при положение че тази Дачия няма смисъл да се кара с повече от 80-90км/ч защо не вземат да сравнят и разхода с другите модели щото и там разликата е голяма но в полза на този модел. Ясно е че като за начало са понадули цените нормално като има търсене а ВАГ спряха поръчките за Е-ъп и подобните
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво значение има ускорението до 100? Това е строго градска кола, при това мъничка. Важно е как е от 0 до 60 км/ч!
  • #4
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    От 0-100 над 19сек и спрях да чета по нататък
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Трети, не се заблуждавай , дачия-та не е по-широка. 10 санта по дълга и от там идват +50 л багажник, но вътре си е точно толкова тясно