Автомобилната индустрия и пощенските служби са неразривно свързани от дълги години. Още с появата на първите машини с двигател, станало ясно, че те ще заменят конските впрягове, използвани за доставка на писма, документи и колети по цял свят, за да може процесите да се оптимизират и сроковете да се съкратят.
Най-големите пощенски оператори в света, като тези в САЩ, Англия и Германия, винаги са се ориентирали около новостите в автомобилния сектор, за да могат да подберат най-ефективните, достъпни и издръжливи машини, с които да вършат услугите си по-бързо и по-качествено. Да, колкото и да ви е странно, за разлика от поставените в будна кома Български пощи, службите в "белите" държави са печеливши и важни предприятия, на които се гледа с приоритет. А някои са и частни компании.
Може би най-голямата пощенска служба в света е тази на Щатите, като се развива още от самото създаване на държавата. Там има над 230 пощенски автомобили, които макар и доста здрави, вече не отговарят на изискванията за безопасност и екологичност. Затова и президентът Джо Байдън обяви (наред с цялата администрация), мащабен проект за обновяване на автопарка, който ще заложи на нови електрически технологии.
Нещо подобно се случва и с най-голямата пощенска служба в Европа - Deutsche Post. Компанията, която от 1995 година е частно дружество, също натиска на електрификация на флотилията, като за целта дори закупи производител на електромобили преди години, който в момента асемблира новите й пощенски ванове.
Но преди да се стигне до бъдещето на пощенските автомобили, нека се разходим из тяхното минало, като ви представим някои от най-интересните машини, използвани преди и в наши дни, в различни държави по света:
Най-интересните пощенски автомобили по света (ГАЛЕРИЯ)
За такъв "джип" може и да не сте чували. Когато Втората световна война приключила, от Willys опитали да пригодят армейския си всъдеход за разнообразни граждански цели. С развитието на марката се появили дори леки коли без 4х4 като Jeepster, но и различни специализирани машини, които силно се отличавали от всъдеходите на марката.
Конкретно в пощенската машина, компанията използвала по-лека и не толкова яка конструкция, десен волан и седалка единствено за водача.