Автомобилната индустрия и пощенските служби са неразривно свързани от дълги години. Още с появата на първите машини с двигател, станало ясно, че те ще заменят конските впрягове, използвани за доставка на писма, документи и колети по цял свят, за да може процесите да се оптимизират и сроковете да се съкратят.
Най-големите пощенски оператори в света, като тези в САЩ, Англия и Германия, винаги са се ориентирали около новостите в автомобилния сектор, за да могат да подберат най-ефективните, достъпни и издръжливи машини, с които да вършат услугите си по-бързо и по-качествено. Да, колкото и да ви е странно, за разлика от поставените в будна кома Български пощи, службите в "белите" държави са печеливши и важни предприятия, на които се гледа с приоритет. А някои са и частни компании.
Може би най-голямата пощенска служба в света е тази на Щатите, като се развива още от самото създаване на държавата. Там има над 230 пощенски автомобили, които макар и доста здрави, вече не отговарят на изискванията за безопасност и екологичност. Затова и президентът Джо Байдън обяви (наред с цялата администрация), мащабен проект за обновяване на автопарка, който ще заложи на нови електрически технологии.
Нещо подобно се случва и с най-голямата пощенска служба в Европа - Deutsche Post. Компанията, която от 1995 година е частно дружество, също натиска на електрификация на флотилията, като за целта дори закупи производител на електромобили преди години, който в момента асемблира новите й пощенски ванове.
Но преди да се стигне до бъдещето на пощенските автомобили, нека се разходим из тяхното минало, като ви представим някои от най-интересните машини, използвани преди и в наши дни, в различни държави по света:
Най-интересните пощенски автомобили по света (ГАЛЕРИЯ)
В средата на 30-те години на миналия век за нуждите на Кралските пощи на Великобритания, компанията Morris построила 8 специални машини на базата на модела Commercial.
Още един автомобил (на снимката) бил създаден за рекламни цели на Royal Mail Air Service. Той бил базиран на шасито на пътническия Morris Minor и се отличавал с необичайно издължена задница с перка като на риба, която трябвало да напомня опашката на самолет.