Премиерата на електрическия седан Audi RS E-Tron GT се състоя съвсем скоро, като от компанията-производител едва сега вдигат ембаргото върху видео-клиповете, в които се вижда как се справя автомобила в реални условия.
Едно от тези видеа беше заснето от екипа на YouTube-канала Automann, като в него електромобилът е тестван за максимална скорост на магистрала в Германия, където няма ограничения на максималната скорост. Факт е, че Audi E-Tron GT дори във версията си RS не може да се конкурира със своя братовчед Porsche Taycan Turbo S или с Tesla Model S Plaid, но въпреки това разполага с много мощ и впечатляващи характеристики.
При активиране на функцията Overboost, седанът се нуждае само от 3,3 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, като двата електромотора се захранват от батерия с капацитет 86 кВт/ч. Мощността на Audi RS E-Tron GT е 646 к.с. и 830 Нм въртящ момент, докато стандартното E-Tron GT развива 529 к.с. и 640 Нм. То е и малко по-бавно, като вдига 100 км/ч от място за 3,9 секунди и достига максимална скорост от 245 км/ч.
Оказва се, че RS E-Tron GT в реални условия дори е по-бързо от обявеното от производителя. Със зимни гуми седанът успя да вдигне 100 км/ч за 3,2 секунди, а ускорението от 100 до 200 км/ч му отне 7,1 секунди.
Снимка и видео: Automann