IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi дава втори шанс на електрическото R8

Първото поколение на екологичната спортна машина се оказа провал, но това явно не е отказало марката

Генералният директор на Audi Маркус Дюсман заяви, че електрификацията на моделната гама е ключова цел за подопечната му компания. Във връзка с това, мениджърът предположи, че в бъдеще инженерите дори могат да възродят електрическия R8, независимо от факт, че първото поколение на спортната "електричка" не бе успешно.


audi r8 e-tron


Ще ви припомним, че Audi R8 e-tron дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2015 година. Машината бе оборудвана с два електромотора, които доставяха комбинирана мощност от 456 конски сили и въртящ момент от 920 Нм. Това позволяваше на болида да се изстреля от 0 до 100 км/ч за едва 3,9 секунди.

Машината разполагаше с 97-киловатчасов пакет акумулатори, който й осигуряваше пробег до 450 км. Въпреки добрата си концепция, обаче, радикалният модел така и не успя да пожъне успех. Основен проблем се оказа високата цена на батериите по онова време. Цената на машината достигна един милион евро и в крайна сметка бяха реализирани по-малко от 100 бройки.

Слабото търсене, естествено сложи край на проекта. А след оглушителния неуспех от Audi заявиха, че въобще няма и да си помислят да работят по електрически R8, докато технологията за разработване на акумулатори не стане по-достъпна.


audi r8 e-tron


Преди няколко дни от "Четирите ринга" представиха електрическия седан e-tron GT, който ще се асемблира на същата поточна линия, на която е и бензиновият R8. По думите на Маркус Дюсман, ако на компанията се наложи да създаде електрическа версия на R8, то тя ще се справи без проблем с подобна задача. Но такова решение поне към момента не е на дневен ред.

В началото на миналата година бе обявено, че третото поколение Audi R8 ще бъде електрифицирано по един или друг начин, за да отговаря на все по-строгите екологични мерки. Компанията възнамерява, обаче, да задържи класическата версия с V10 двигател възможно най-дълго.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    snaky ( преди 1 седмица )
    Стига сте я повтаряли тази измишльотина за 2,3 секунди до 100 за Теслата. В реални тестове е между 2,9 и 3,1 според условията.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    От 2 ( преди 1 седмица )
    Ех, точно като четвъртокласници сте, най-важното е ускорението до 100.. ? Значи тази прехвалена Тесла е по-добра от марки като Порше, Ламбо, Ферари, Бугати и прочие.. щом ускорява по-бързо от техни модели?
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    И какво като е от 2015г, да не би да нямаше Тесла Модел S P100D тогава с 0-100 за 2.3 сек, която струва 5 пъти по-малко? Явно щом Ауди са я спряли значи е била куца.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 1 седмица )
    Драги, това ускорение е било през 2015, когато бензиновата R8 беше с горе-долу подобни показатели, а и щом за теб най-важното е колко "хваща" 0-100 км. предполагам още те вълнува и колко пише на километража като максимална скорост? :)
  • #1
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    3,9 до 100 е ужасно бавно за автомобил в този клас.