IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо икономисването от диагностика в сервиз излиза скъпо

Ранното откриване на дефект или повреда спестява огромни непрятности на собственика

Диагностиката на автомобила, по правило, не е никак евтина процедура. Тя изисква не само скъпо оборудване, но и опитен механик, който на основа на получените данни - от самата машина и от собственика на колата, да може да определи, какво не е наред. Именно заради цената на тази услуга много шофьори предпочитат да я избегнат, което обаче може да се превърне в грешка с катастрофални последствия.


диагностика


Да започнем с това, че именно заради икономия на средства много собственици се обръщат към малки и недоказани сервизи, където бързо ги изслушват и произнасят присъдата си. Да речем, например, че скърцат накладките. Механикът е категоричен, че това е нормално и не бива да ви притеснява. Успокоеният шофьор продължава да кара колата и съвсем скоро се оказва, че повредата е в шарнирите, които са заминали и трябва да бъдат сменени с нови.

Това е и една от причините, поради които трябва да се забравят тези малки работилници, чиито собственици наричат "сервизи". В наши дни автомобилите имат огромен брой електронни системи и няма как само по слух или миризма да бъде определена повредата на автомобила. За това трябва оборудване и скенери, които не са евтини. И съответно използването им струва пари.

Да приемем, че в сервиз, работещ с автомобили Audi и BMW ще ви вземат сериозна сума за диагностика. Тя обаче ще ви спести парите, които след това ще трябва да платите за ремонт. А при тези две марки, както и при Mercedes-Benz, той никога не е евтин. Още повече, че механикът, който извършва диагностиката, ще може съвсем точно да определи какво трябва да се направи за отстраняване на проблема. И няма да се наложи клиентът да плаща за други манипулации, които ще бъдат напълно излишни.


диагностика


Не е за пренебрегване и фактът, че времето за ремонт също ще бъде по-малко, защото майсторът ще знае какво точно трябва да поправи, а не да търси повредата на няколко места. Освен това, той по-бързо и безпроблемно ще намери всички необходими резерви части, а няма да сменя всичко наред.

Единственото, което трябва да свърши клиентът, е да се убеди, че в избрания от него сервиз се работи професионално, а това не е никак трудно в наши дни. На първо място трябва да се оцени поведението на механиците. Ако те веднага след като ви изслушат, кажат каква е повредата, по-добре си тръгнете. Добрият специалист няма да ви го каже веднага. Той първо ще ви разпита подробно за проблемите, като ще се опита да получи максимална информация. Тоест, ще се държи като лекар-психотерапевт.

Впрочем, добре е диагностиката да се провежда редовно. Това, че на приборния панел не свети лампичка Check, не означава, че всичко е наред. Понякога електронните системи не работят както трябва, но не сигнализират за това, а проблемът не може да бъде открит, ако колата не бъде закачена на необходимото оборудване в сервиза.


0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 9 месеца )
    *** с тестер ше ти прочете* кой датчик е дал сигнал, но друг е въпросът ЗАЩО
  • #3
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Ник ( преди 9 месеца )
    Човека писал статията е прав. Знам, че нема да ви хареса, но в представителния сервиз се проверява от до и с необходимите уреди да ти я настроят като часовник. В малките сервиз му кажеш смени ми това и не го интересува нищо повече. Няма време да ти се извинява *** ти в ботуша и продължава- война е.
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Диагностиката неоправдано скъпа, тъй като новите коли имат сензори за всичко и сами казват какъв е проблема.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Петре... ( преди 9 месеца )
    ... наблягай на ученето и остави писането на статии за техника на възрастните! Стига писа глупости! Аман!!!