Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
В дългата история на Niva, различни нейни модификации са поставили немалко рекорди. Представеният в предния слайд „Марш” през 1999 и 2000 година покорява Северния полюс. Абсолютно сериен ВАЗ-2121 над десетилетие и без сериозни повреди работи на руската полярна станция „Белингсхаузен”, като се грижи за превоз на товари и буксир на съдове в условия на екстремни температури (от -54 до +40С°).
Малкият всъдеход вържи и височинните рекорди на 20 век. През 1998 година машината достига до базовия лагер на Еверест, на височина от 5200 метра над морското равнище. Година по-късно, Niva подобрява собствения си рекорд, изкачвайки се до 5726 м н. в. на тибетското плато в Хималаите.