Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
В наши дни, Lada Niva продължава да се продава (вече не в Европа) почти непроменена. Автомобилът вече е разделен на 2 семейства – Niva Legend (оригиналният модел) и Niva Travel (наследникът на Chevrolet Niva).
Наскоро компанията-майка Renault сля Lada и Dacia в едно подразделение, като заяви, че бъдещето на двете марки е общо. Французите дадоха ясен знак, че ще представят ново поколение на популярния всъдеход съвсем скоро, като той ще е доста сходен с Dacia Duster. Освен това, Lada ще представи и нов по-голям SUV, който да наследи версията с 5 врати на модела и ще има 7 места.