Когато се замислим за автомобилостроенето на някогашния СССР, в ума ни неизменно изплуват няколко автомобила - "Жигули", Лада Нива, УАЗ, Москвич и Волга. С малцината разновидности и поколения на тези коли, по-възрастните от нас израснаха и в България, като ярък спомен е дългогодишното чакане да се доредиш до заветната съветска машина.
И докато масовото производство на съветската автомобилна промишленост представляваше относително монотонна и семпла гама автомобили, то инженерите на различните компании постоянно се опитвали да внедрят доста смели и различни проекти. Доста от прототипите, излезли изпод чертежите са били странни, нелогични, непрактични или прекалено неподлежащи от осмисляне, от страна на отговорните партийни величия.
Но е имало и машини, които са били много сполучливи и са били готови за серийно производство. Повечето от тях са били и модерни за времето си и ако бяха получили "зелена светлина" доста биха променили имиджа на съветското автомобилостроене, както по времето на Студената война, така и преди разпада на комунистическата империя. Нека ви разкажем за 5 (+2) автомобила, които така и не бяха пуснати в серия, а трябваше:
5 автомобила, които можеше да променят имиджа на Съветския съюз (ГАЛЕРИЯ)
Инженерите на московския завод АЗЛК (до 1968 г. МЗМА) са правили десетки разнообразни прототипи - от състезателни коли до истински всъдеходи на рама. И много от машините са минали дори предсерийни тестове. Един от най-красивите проекти на фабриката, обаче, определено е двувратото купе-кабриолет Москвич-408 "Турист".