Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
ВАЗ-1922 Марш се произвеждал от 1995 до 2009 година от дъщерното на АвтоВАЗ предприятие Бронто. Машината била изцяло базирана на серийната Niva, но това, което я отличавало сериозно били огромните гуми със свръхниско налягане. Те позволявали на всъдехода не само да се придвижва успешно в блатисти местности, но и да оказва натиск върху земята от едва 0,2 кг / кв. см. Благодарение на колелата, клисрънсът на машината достига до чудовищните 480 мм, като позволява ъгли на заход и спускане от съответно 65 и 75 градуса.
Двигателя и скоростната кутия били стандартните за „Нива”, като позволявали максимална скорост на всъдехода от 70 км/ч. Машината била оборудвана с два резервоара за гориво, с общ капацитет от 70 литра.