Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
Още по-странна била съдбата на проекта „Бора”, който се ражда в средата на 90-те години на миналия век. Компактният открит всъдеход, напомнящ плажно бъги, бил заплануван за експорт в Южна Америка и страните от Близкия изток. Машината била построена на алуминиева тръбна рама и имала семпло купе от стъклопласт. Под капака бил 1,6-литровият двигател с 80 конски сили, комбинирана с 4-степенна скоростна кутия.
Макар „Бора” да предизвикала сериозен интерес при представянето си през 1995 г. в Обединените Арабски Емирства, проектът бил прекратен. Били произведени едва 2 прототипа, като единият от тях останал в ОАЕ, а другият бил закупен от колекционер в Русия.