Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
Предназначеният за армейски задачи автомобил-амфибия „Река” е разработен под ръководството на главния конструктор на Niva Пьотр Прусов още в средата на 70-те години на миналия век, успоредно с гражданската версия на всъдехода.
Най-уязвимите агрегати на машината били защитени под херметично затворена каросерия, а в ролята на винт за плаване в реката играели собствените колела на автомобила. Така, машината можела да се движи във вода със скорост от 4 км/ч.
Разработката на амфибията продължава чак до 1988 година, но машината така и не се внедрява в серийно производство. Дотогава са създадени 27 автомобила, които се отличавали един от друг.