Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
През 1984 година Renault представя Espace, който е един от първите еднообемни автомобили в света и се счита за родоначалник на съвременните ванове. И концепцията бързо набира популярност, като все повече производители правят опити в сегмента, включително и ВАЗ.
Прототип на Niva с разтеглена до 2700 мм колесна база бил построен за тестове на агрегатите в бъдещия миниван ВАЗ-2120 Надежда. Серийният модел с 4х4 задвижване дебютирал през 1998 година, като бил на основата на 5-вратия ВАЗ-2131. Машината се предлагала с 1,7- или 1,8-литров двигател в комбинация с 5-степенна скоростна кутия. В салона имало 3 реда седалки за 7 пасажера, а през 2002 година моделът минал и през фейслифт. Производството продължава до 2006 година, но миниванът не може да се нарече успешен – били лансирани едва 8000 бройки.