Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
Докато в наши дни версията с 5 врати на Lada Niva не е нещо необичайно, то интересен е моделът 2129. Нелепо изглеждащият „разпънат” триврат модел се произвежда в малки серии между 1994 и 1996 година в няколко версии, до появата на пълноценната дълга база.
ВАЗ-2129, както и класическата „Нива” с три врати бил 4-местен, като задните седалки били изтеглени назад и са заклещени между колесните арки.
От една страна, това решение няма много смисъл, но от друга дава на пасажерите пространство като в лимузина. По-късно се появява и версия с нормално разположение на седалките, но и със значително увеличен багажник, благодарение на по-дългата база. Подобна е и концепцията на Niva Legend с 5 врати.