Автомобилът с най-сложната, многлика и славна съдба на руското автомобилостроене вече 44 години е на пазара в относително непроменен вид. Нещо, с което могат да се похвалят доста малко машини от ранга на Mercedes G-Class. Дебютиралата през 1977 година Lada Niva се превръща в една от любимите машини не само в тогавашния СССР и Източния блок, но и по цял свят (не е шега - изнася се в над 100 държави).
С годините, "Нива" минава през невъобразими модификации и получава безброй имена и индекси, като до днес са продадени над два милиона и половина бройки. Разбира се, най-силният пазар на модела е родната Русия, където годишно се продават по около 40 000 машини. Търсенето на всъдехода продължава и клиентите ще могат да си го поръчат такъв, какъвто е поне до 2024 година, когато е планирана появата на дълго отлаганото ново поколение.
В историята на най-известната Lada е пълно с малко известни, екзотични и интересни страници. В галерията сме подбрали 10 от тях, които, вярваме, ще ви допаднат:
10 факта за Lada Niva, които вероятно не знаете (ГАЛЕРИЯ)
Доставките на всъдеходната Lada на пазара във Великобритания започват още през 1978 година, но за да се създаде версия с десен волан трябва да минат още 5 лета. Така се появява версията Cossack (Казак), която освен обратната дирекция се отличава с доста по-богато базово оборудване, 5-степенна скоростна кутия и нова раздатка с понижени вибрации.
Още по-интересна е версията Cossack Cabrio, създадена на базата на конвенционалния модел от британското ателие Top Hat Conversions. Подобни модификации са изключителна рядкост, като по онова време били много добре възприето от фермерите на Острова.