Компанията Lexus представи "напомпания" седан IS 500 F Sport Performance. Той се различава от познатите версии на четвъртото поколение на модела по подобрената аеродинамика, доработеното шаси, атмосферния V8 под капака, разширения списък от опции и по допълнителнитe елементи в интериора.
На външен вид Lexus IS 500 F Sport Performance най-лесно може да се отличи от останалите IS по изпускателната система. Новата версия получава две големи хромирани тръби, като заглушителите им са поставени по диагонал - както при стария IS F и актуалното купе RC F.
Внимателен поглед показва променен капак, който е разположен с 51 мм по-висока, а също така и разширени предни криле. Друга характерна черта са разработените специално за тази версия 19-цоловите джанти Enkel с 10 сдвоени спици.
Под капака на автомобила е поставен атмосферен 5,0-литров двигател 2UR-GSE, който в случая развива 479 к.с. и 553 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, която предава тягата на задната ос. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди.
Инженерите на Lexus са категорични, че разликите при IS 500 F Performance не са само в аеродинамиката, декора и мощния мотор. Седанът получава увеличени спирачни дискове и допълнителен заден демфер Yamaha, а също така подобрена система за охлаждане на спирачките и по-твърдо задно окачване.
В стандартното оборудване на спортния седан влизат адаптивно шаси и самоблокиращ диференциал Torsen. Теглото на Lexus IS 500 F Performance е 1765 кг, което означава, че версията с V8 е само с 65 кг по-тежка от тази с V6 двигател.
Салонът на новата версия е почти идентичен с този на стандартния седан с пакет F Sport. Разликите са в графиките на приборния панел и декоративните елементи. Освен това, IS 500 F Sport Performance още в базовото оборудване разполага с подгряване на волана, алуминиеви педали, мултимедия с 10,3-инчов дисплей и комплекс от асистенти на водача Lexus Safety System+.
Още снимки на новия спортен седан на Lexus с V8 двигател - вижте в галерията:
Новата версия на Lexus IS излиза на пазара през есента на 2021 година, като най-вероятно няма да се предлага в Европа. Тя е първата от гамата F Sport Performance, в която до края на годината ще влязат още два нови модела - седанът LS и купето LC F. Те обаче ще получат нов турбо V8 двигател, развиващ над 600 к.с.
Снимки: Lexus