IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Lexus представи спортен IS с V8 двигател

Атмосферният мотор на седана развива 479 к.с.

Компанията Lexus представи "напомпания" седан IS 500 F Sport Performance. Той се различава от познатите версии на четвъртото поколение на модела по подобрената аеродинамика, доработеното шаси, атмосферния V8 под капака, разширения списък от опции и по допълнителнитe елементи в интериора.


Lexus IS 500 F Sport Performance


На външен вид Lexus IS 500 F Sport Performance най-лесно може да се отличи от останалите IS по изпускателната система. Новата версия получава две големи хромирани тръби, като заглушителите им са поставени по диагонал - както при стария IS F и актуалното купе RC F.

Внимателен поглед показва променен капак, който е разположен с 51 мм по-висока, а също така и разширени предни криле. Друга характерна черта са разработените специално за тази версия 19-цоловите джанти Enkel с 10 сдвоени спици.


Lexus IS 500 F Sport Performance


Под капака на автомобила е поставен атмосферен 5,0-литров двигател 2UR-GSE, който в случая развива 479 к.с. и 553 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, която предава тягата на задната ос. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди.

Инженерите на Lexus са категорични, че разликите при IS 500 F Performance не са само в аеродинамиката, декора и мощния мотор. Седанът получава увеличени спирачни дискове и допълнителен заден демфер Yamaha, а също така подобрена система за охлаждане на спирачките и по-твърдо задно окачване.


Lexus IS 500 F Sport Performance


В стандартното оборудване на спортния седан влизат адаптивно шаси и самоблокиращ диференциал Torsen. Теглото на Lexus IS 500 F Performance е 1765 кг, което означава, че версията с V8 е само с 65 кг по-тежка от тази с V6 двигател.

Салонът на новата версия е почти идентичен с този на стандартния седан с пакет F Sport. Разликите са в графиките на приборния панел и декоративните елементи. Освен това, IS 500 F Sport Performance още в базовото оборудване разполага с подгряване на волана, алуминиеви педали, мултимедия с 10,3-инчов дисплей и комплекс от асистенти на водача Lexus Safety System+.

Още снимки на новия спортен седан на Lexus с V8 двигател - вижте в галерията:


Новата версия на Lexus IS излиза на пазара през есента на 2021 година, като най-вероятно няма да се предлага в Европа. Тя е първата от гамата F Sport Performance, в която до края на годината ще влязат още два нови модела - седанът LS и купето LC F. Те обаче ще получат нов турбо V8 двигател, развиващ над 600 к.с.

Снимки: Lexus

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Тойота във Ф1 какво точно спечелиха, че не се сещам нещо ? БМВ поне имат нещо в исторически план. Във WRC от времената на селика, когато ги изгониха за измама, също нямаха ръка доскоро, а взеха да печелят, чак като франсетата поизгубиха интерес, а VW се отказаха. В шампионата за издръжливост също печелят главно когато германците от порше и ауди не участват или изгубят интерес. Та така, голям производител с пари, но липса на технологии и идеи за нещо различно от скучна малолитражка.
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Любознатко ( преди 3 дни )
    Абе, тия баварските “компетишъни”, дето ги превъзнасяте толкова, не ги ли изтеглиха от Щатите миналата година? Щото американците не си поплюват и щяха да им разпорят задниците от дела, заради вродени дефекти! Иначе бегат много. Ама не ги виждам нещо нито във WRC, нито във формула 1. Сигурно щото са такива технологични шедьоври, че другите ще се откажат! Стегнете се малко и по-полека. БМВ е що годе прилична, но изключително over-priced кола и нищо повече.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    При супер колите, двигателя понякога е консуматив. При Мерцедес Project One, двигателя има живот до 50 000км. но караш кола най-близко до сериен болид от Ф1 и всички бройки са изкупени, нищо че струва 2,5 милиона. Не може да сложиш спъната атмосверка, която да е с по-слабо ускорение от модел на СЕАТ с довод, че няма да обслужваш двигател на 100 000 ами примерно на 200 000км. Все пак хората иска нещо което да им спира дъха от кеф. то 3литров дизел на БМВ3,А4 и С-клас е с динамика 5сек. до 100км.ч
  • #11
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Еми някой изкарват до 100хиляди километра, все пак хората в Германия които си ги купуват са всеки уйкенд на Ринга и карат на макс. Това тука не става много, много за ринга и най-много на някой светофар собственика да го настъпи за 50метра отсечка, прати го на Ринга и да видим дали ще стигне 100 хиляди без ремонт. Такъв Лексус ще си купи някой пенсионер, М3 компетишън ще си купи човек, който иска и ще кара колата спортно. За това и износването е различно.
  • #10
    3 rate up comment 9 rate down comment
    до 7 ( преди 3 дни )
    Виж сега, за теб и тойтота това може да е мега модерен хай тек енджин, само, че двата реда инжектори се ползват от години, не за друго, а защото моторите с директно впръсване правят нагари на всмукателните клапани, което при определени км. почва да пречи. Променливата дължина на всмукателния колектор се ползва масово някъде от средата на 90-те и помага на астматиците да имат някви нютони в по-ниски обороти. Примерно на Е92 М3 от 2007 г. мотора е далеч по-технологичен от на тоя варел японски.
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    "...Клапани-млапани , това е положението" За кое М3 говориш? За онова М3(с V8 мотора)дето не може да изкара 100 000 км, ако не му смениш биелните лагери. Същото е положението и с М5( с V10 мотор) ха ха ха ха Едно е да гледаш на хартия характеристиките, съвсем друго е да имаш/караш/поддържаш такива коли. Така че бегай с тия немски компетишъни(***).
  • #8
    3 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Абе 3-4 пъти по-евтината Купра като те вземе на светофара, му прати на собственика SMS какви променливи дължини,колектори, клапи, обороти, линейни въртящи моменти... имал Лексуса. Направо мога да падна от смях като чета такива нелепици. Върви ли повече от БМВ М3 компетишън? Не въри! Клапани-млапани , това е положението.
  • #7
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    " ... допотопен астматик под капака, оризарска им работа." Дали, прочети малко преди да говориш! Двигателят е с комбинирано впръскване - директни + порт инжектори, т.е. имаш по два инжектора на цилиндър. Променлива дължина на всмукателният колектор - отварят се клапи при по-виоски обороти. Не на последно място уникален звук. Прибавете към това линейно нарастващ въртящ момент и ненадмината надеждност. Как го каза - "..допотопен астматик" - представа нямаш за какво говориш.
  • #6
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Не виждам с кой ще се конглокира, БМВ М3 Компенишън ще го отнесе като багер цинкова кофа на пистата това недоразумение. В съседната статия има спортната версия на Купрата на СЕАТ с ускорение 4,2сек. 0-100км.ч. говорим за СУВ, тоест автомобил с по-голямо челно съпротивление. Пълен майтап са тия тойотаджии.
  • #5
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Отвън бива, ама отвътре скука. Километража като на Рено Меган.