IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi поема в обратна посока при електромобилите

Германският производител ще намалява пробега им, вместо да го увеличава

Съвсем наскоро изпълнителният директор на Audi - Маркус Дюйсман, обяви на всеослушание, че преминаването към електрически силови агрегати е неизбежно. Неговата компания планира до 20 години да започне да произвежда само електрически автомобили и е логично да се предположи, че ще се опита да увеличи максимално пробега им с едно зареждане.


Audi e-tron GT


Оказва се обаче, че в Audi смятат да направят точно обратното. В интервю за изданието Roadshow шефът на компанията заяви, че бъдещите модели на Audi с електрическо задвижване ще бъдат с "все по-малък пробег".

"Не смятам, че поставянето на мощни батерии, които ще осигурят пробег от 1000 км с едно зараждане, ще се превърне в тренд за индустрията. Развитието на инфраструктурата за зареждане на електромобили ще направи подобно нещо напълно излишно", обоснова се Дюйсман.

Според топ-мениджъра, с течение на времето капацитетът на батериите за електромобили ще започне да намалява, като това ще позволи намаляване както на теглото, така и на цената на превозните средства на ток. Дюйсман допълни, че до края на десетилетието Audi ще представи 20 напълно нови електрически модела, както и 10 хибрида.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #4
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Cartman ( преди 3 месеца )
    Голям пробег ще е нужен дори и при развита система от зарядни станции, защото когато ти дават 600км пробег, то това е с 90км/ч. Ако тръгнеш по магистралата с електричка със скорост от 140км/ч и обесага пада на 40% от обявеното. Ако караш по-бързо пада още по-драстично. Реално ако искаш да караш по магистралата нормално може да се наложи да заредиш два пъти от София до Бургас. И ако всяко зареждане отнема по 40 мин се оказва, че разстоянието ще го вземеш по- бързо с бензинка със 75к.с.
  • #3
    22 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 месеца )
    Какво смята или не смята шефа на Ауди, няма голямо значение и единствено има значение какво "смята" пазара (сиреч хората които купуват колите на Ауди, плащайки.заплатата на въпросният господин). А пазара смята че минималният пробег трябва да бъде поне 600 км с едно зареждане при нормално каране и включени всички консуматори, и пушенето на батерията за въпросните 600 км да не отнема повече от 30 мин. Отделно цената за зареждане трябва да бъде не по-висока от цената за дизел за същите километри
  • #2
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде да се концентрираме върху разработката на по-ефективни батерии, а не да убеждаваме публиката колко са излишни големите капацитети! Ако пък станат и по-ефтини и еко ....
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Тия се чудят къде да хванат. Нека чакат пак друг да им създава батериите. Щяло това, щяло онова.Електричките били неизбежни, ама само в абсурдния *** съюз. Останалия свят си карат каквото искат.