IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault обяви най-лошия резултат в историята си

Френската група е загубила 8 милиарда евро през 2020, най-вече заради Nissan

Френската Renault Group отчете най-лошия финансов резултат в цялата си история за 2020 година. Компанията, която притежва също марките Dacia, Alpine и Lada, е загубила 8 милиарда евро през миналата година - повече дори от прогнозираните преди това 7.85 милиарда. Огромната част от загубата е натрупана през първото полугодие, когато и основните пазари, и производствените мощности бяха блокирани от паническите правителствени мерки срещу Covid-19.
 
  
Лука де Мео, Renault
Откакто Де Мео пое властта през юли, компанията е на печалба - но недостатъчно, за да компенсира сгромолясването през първото полугодие на 2020. Снимка BLOOMBERG
  
  
"2021 година ще е трудна, като отчетем несигурността около здравната криза и недостига на електронни компоненти", заяви след оповестяването на отчета главният изпълнителен директор Лука де Мео. "Приоритети за нас си остават доходността и генерирането на разполагаем капитал".

Де Мео подчерта, че делата на компанията са се подобрили значително през второто полугодие на 2020, когато Renault постига марж на печалба от 3.5% и положителен финансов баланс. Самият италианец пое поста през юли със задачата да увеличи маржовете, да съживи почти разпадналия се преди това алианс с Nissan и да осъществи значителни съкращения - на 14 600 души.

Всъщност главната причина за лошия резултат на Renault през 2020 е именно Nissan, където французите са главен акционер. Сривът на японската компания е допринесъл за 5 от осемте милиарда загуба на Renault.
 
   
Renault, завод
Заради недостига на чипове Renault ще произведе с около 100 000 автомобила по-малко през 2021
   
  
През януари Де Мео представи новия си план, който предвижда достигане на 3% марж на печалба през 2023 и над 5% през 2025. Анализатори го сметнаха за твърде предпазлив, като се има предвид, че през 2019 компанията имаше 4.8% възвръщаемост.

Компанията твърди, че вече е осъществила 60% от планираните съкращения на разходи, на обща стойност 2 милиарда евро. Допълнителна тежест обаче създава глобалният недостиг на чипове, който ще я принуди да намали производството си тази година с близо 100 000 автомобила.

През 2020 продадените автомобили от групата Renault са 2.95 милиона - с около една пета спад спрямо 2019.

 

0 от 500
  • #8
    10 rate up comment 24 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    на криво рено Азия му пречи! Разбира се влизаме в положението на тази паразитираща върху истинските автомобилни производители фирмичка. То не беше Волво, то не беше Нисан, Митсубиши и какво ли още не!
  • #7
    7 rate up comment 20 rate down comment
    ! ( преди 3 години )
    Когато Рено се появи, макар и на последните места, в горната класация за надеждност, тогава ще има някакви надежди за него. Иначе наистина е само един параван за пране на пари.
  • #6
    11 rate up comment 26 rate down comment
    Дошо ( преди 3 години )
    Нормално състояние за полудържавната перачница на която автомобилният производител Нисан би съвсем справедливо шута!
  • #5
    9 rate up comment 23 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    мъртвецът рено пак ще бъде спасяван с държавно финансиране! Този път обаче не са инжекции ами направо система в интензивното. Току-така перачница не се дава!
  • #4
    14 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нямаше как подривните действия на японците да не се отразят финансово както на алианса, така и на тях самите. Французите, с присъщата си европейска дипломатичност, ги оставиха твърде дълго да си развяват байрака, вместо да ги натиснат. На възпитаните хора наистина е трудно да осъзнаят, че японците са силно шовонистични варвари.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Нещата с Алианса не бяха наред още преди пандемията, а след нея се задълбочиха. Просто компаниите (Рено, Нисан и Митсубиши) вървяха на автопилот 1.5 години и това се вижда по финансовите резултати. Новият шеф събра много сериозен екип и представи интересни модели, но целта за 3% марж при сериозните разходи за електрички и хибриди които трябва да направят, означава само едно: сбогом на атрактивните цени и отстъпки които имаха до момента, и изравняване на цените с тези на конглокентите...
  • #2
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всички бяха на загуба
  • #1
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Нормално тези японски некадърници читава коля не могат да сблобат