"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
Има и други потенциални проблеми: с рециклирането на батериите например, или с обслужването на електромобили, за което мнозинството днешни сервизи и механици не са подготвени (във Великобритания само 5.5% от механиците имат някаква подготовка за работа с електромобили, показа проучване на правителството). Но това са разрешими проблеми. А и електромобилите се нуждаят от доста по-малко обслужване в сравнение с ДВГ.