"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
Масовият преход към електромобили ще създаде и други проблеми. Преди всичко, той ще натовари електропреносните мрежи и ще промени енергийните системи. Поскъпването на електричеството за битови нужди изглежда неминуемо, макар че вероятно няма да е толкова драстично, колкото пророкуват някои.
Електромобилите могат и да връщат енергия към мрежата, превръщайки се в полезен буфер в часовете на най-високо и най-ниско потребление. "Затова електрическите компании вече не виждат в електромобилите заплаха, а уникален начин да стабилизират мрежите си", коментира Жил Норман, вицепрезидент на групата Renault, в специално интервю за Automedia.bg. Но за да се използва тази способност, на много места в Европа електропреносните мрежи ще трябва да се преобразуват сериозно - а това ще струва милиарди.