IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla се провали на независими тестове за пробег

Изследване показва реално колко изминават различните електромобили

Авторитетното американско автомобилно издание Edmunds.com публикува резултатите от собствени изпитания за пробега на електромобили, предлагани на пазара. Любопитно е, че повечето от тестваните машини успяха да изминат повече от обявеното от производителя, изчислено по метода EPA, използван в САЩ. Всички модели на Tesla обаче се провалиха на теста.


електромобили - зареждане


Методиката на изчисления EPA се счита за една от най-строгите. Всъщност обаче, това са изпитания на стенд по предварително зададена програма. А това означава, че производителите могат да настроят техниката по конкретна програма и съответно резултатът се разминава с реалността.

В Edmunds са действали по най-простия метод – сложили са шофьор в колата и той е изминал конкретен маршрут, от който 60% е в населено място и 40% извън града. Когато електромобилът е показвал, че остават 10 мили до пълното разреждане на батерията, изпитателите просто да спирали. И крайният резултат е изчисляван по реално изминатите мили и остатъчния запас от пробег на бордовия компютър.

Колко реално харчат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до #9 ( преди 3 месеца )
    По принцип си прав, но затова има бордови компютър който използва по-сложен алгоритъм от x/y=пробег. Не би трябвало да има заблуди.
  • #9
    4 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Накратко някой анонимен концерн е възложил да се разработи тест който да е така подбран, че Тайджан да се представи по-добре от очакваното, а Тесла по-зле от очакваното. Интересно, кой ли би могъл да измисли подобно нещо :-)
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Discharge rate при LiPo батериите не права линия както повече хора си мислят. Именно затова данните които показва бордовия компютър за прогнозния пробег често са неточни и заблуждаващи. При пълно заредена батерия Discharge rate се ускорява в първите и последните 15% като капацитета е най слаб в последните. Затова често бордовия компютър показва че остават примерно 100км а само след 5 мин. може да ти показва че остават 10км. Доста е непредвидимо. Не като при ДВГ където Х литра.=Х км пробег.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    Едва ли са ги минали много трудно има тест в Ютуб как с 90км/ч Тайкан минава 580км докато Модел S с тази скорост минава 640км а Модел 3 с голямата батерия - 560км
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всички производители лъжат! Както лъжат за разхода и замърсяването на автомобилите с ДВГ така лъжат и със пробега на електрическите автомобили и реалното замърсяване което причиняват. Пробегът на електрическите автомобили е непредвидим и се влияе от много неща. Днес може да изминеш едни км утре други. Много зависи от температурата и от самото разстояние и какви екстри ползваш. Когато батерията падне под 50% капацитета и започва на намаля прогресивно и в един момент изведнъж пада на 0км.
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Провалили се били, хаха... С 2% разлика. А за Поршето наистина е много странно - ЕРА пробегът е супер зле изчислен с тия ~320 км, това е ясно, ама тия наистина как са минали 500 км, ми е малко трудно да разбера. Не е чак толкова ефективна тая кола. истината е по-скоро някъде по средата. И аутомедия - пробег в км, разход на енергия - в мили, не можахте ли да го сметнете в една мерна единица?!
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    На какво прилича това?! Мошеници, сър!
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Винаги има голяма разлика между реален тест и стенд. Нямам представа как стенд в затворено помещение отрязява приноса на аеродинамиката например. При реално шофиране на магистрала вятър от 20 км.ч. може да даде доста сериозна разлика. да не говорим за стил на управление на колата. При поршето разликата е драстична.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Излиза че Тайкан и Модел S имат еднакъв обхват и разход при положение че и по WLTP и по EPA тестовете разликата е значителна много странно дали и при на ДВГ моделите разхода който дават нещата са подобни
  • #1
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Във вчерашният брой на в-к Труд има компетентна статия за истинската "екология" на електромобилите. Накратко, нещата опират не до реално намаляване на вредни емисии и т.н., а до преразпределението на на едни пари! Ама мноого пари!!!