Ако попитате механиците в обикновените автомобилни сервизи „Каква кола да си вземете?“, вероятно те ще ви посъветват тя да бъде произведена преди 2010 година. Причината е проста – това беше годината преди световната криза и автомобилите производители не са пестили от качество на компонентите.
Впоследствие ресурсът на редица основни компоненти беше намален, като това, най-вероятно, се дължи на съкращаване на производствените разходи. Например, на 1,6-литровите двигатели на Peugeot-BMW, са поставени пластмасови, а не стоманени помпи за охлаждане, които ще изкарат много по-малко.
Има и други подобни примери, които показват, защо автомобили на възраст под 10 години все по-често от ремонти. Съответно, те струват пари на собственика и той се замисля дали не е по-изгодно, вместо да влага тези средства в ремонтиране, да си купи нов автомобил. Там обаче има друга пречка – този автомобил е на доста по-висока цена.
Вероятно, именно поради тези причини търсенето на резервни части и сервизни услуги през 2020 година е нараснало значително. Статистиката на веригата от сервизи Avito Auto показва, че през миналата година потреблението на резервни части е нараснало с 24,9%, а броят на ремонтите е скочил с цели 73%. В резултат на това броят на офертите за резерви части нараства с 16,1%, а за сервизи – с 28,9%.
На първо място сред осъществените ремонти са тези на двигателя, следвани от електрическите системи и каросерията. Търсенето на отделни елементи от каросерията е скочило с 64,3%, а на детайли от спирачната система с 52,4%. При частите от двигателя увеличението е с 51%.