Покупката на автомобил си е доста вълнуващо преживяване за клиента. Ако се насочи към пазара на употребявани коли, рискува повече, защото не знае със сигурност на какво точно ще попадне. При новите автомобили би трябвало да е различно, тъй като очаква, че с придобиването на такъв няма да има никакви проблеми поне няколко години.
Статистиката сочи, че сериозните повреди започват, след като изтече гаранцията на превозното средство. Оказва се обаче, че производителите икономисват доста материали още в завода, като това води до необходимост от сериозен ремонт. Ето какво най-често спестяват компаниите при направата на нов автомобил:
Блок на цилиндрите без облицовка
Много от големите производители започнаха да променят силовите агрегати, които поставят на автомобилите. Например, преди време на стандартните двигатели се поставяха чугунени цилиндрови втулки за уплътняване на буталата. И когато те се износваха, просто бяха заменяни заедно с буталото. Тази практика обаче е прекратена през последните години и сега, ако се наложи ремонт, се сменя целия блок. Това се прави, за да може двигателят да бъде по-лек и да се охлажда по-лесно.
Отсъствие на хидрокомпенсатор
За да икономисат от производствени разходи, инженерите на големи компании не поставят хидравлични компенсатори на двигатели. Това принуждава собственика на автомобила по-често да посещава сервиз за регулиране на клапаните.
Задвижващите валове не се разглобяват
Тези собственици на автомобили, които обожават сами да разглобяват и смазват задвижващите валове, ще останат разочаровани, тъй като съвременните производители използват нова конструкция на този детайл. Тя не позволява неговото разглобяване и съответно ремонт, а налага замяна, което удря по джоба на собственика.
Спирачните дискове са свързани с главината
Подобно техническо решение се среща много често при модели на Peugeot, Citroen и Chevrolet. То също носи рискове, тъй като при повреда трябва да бъде заменен целия детайл, а това означава допълнителни разходи.
Не може да се регулира ъгъла на предните колела
Повечето автомобили със задвижване на предната ос не позволява регулиране на ъгъла на самите колела. Оправданието на производители е, че така се запазва възможно най-добрата геометрия, но всъщност става дума за елементарно спестяване на материали при производството.
Силовата броня е заварена към каросерията
При повечето производители от бюджетния сегмент предната силова броня е заварена за каросерията на автомобила, а не е свързана с болтове. Благодарение на това решение, конструкцията е много по-евтина, но при повреда просто няма как да бъде ремонтирана.