IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

От какво спестяват производителите още в завода

Икономията на материали често води до сериозен ремонти

Покупката на автомобил си е доста вълнуващо преживяване за клиента. Ако се насочи към пазара на употребявани коли, рискува повече, защото не знае със сигурност на какво точно ще попадне. При новите автомобили би трябвало да е различно, тъй като очаква, че с придобиването на такъв няма да има никакви проблеми поне няколко години.


производители


Статистиката сочи, че сериозните повреди започват, след като изтече гаранцията на превозното средство. Оказва се обаче, че производителите икономисват доста материали още в завода, като това води до необходимост от сериозен ремонт. Ето какво най-често спестяват компаниите при направата на нов автомобил:

Блок на цилиндрите без облицовка

Много от големите производители започнаха да променят силовите агрегати, които поставят на автомобилите. Например, преди време на стандартните двигатели се поставяха чугунени цилиндрови втулки за уплътняване на буталата. И когато те се износваха, просто бяха заменяни заедно с буталото. Тази практика обаче е прекратена през последните години и сега, ако се наложи ремонт, се сменя целия блок. Това се прави, за да може двигателят да бъде по-лек и да се охлажда по-лесно.

Отсъствие на хидрокомпенсатор

За да икономисат от производствени разходи, инженерите на големи компании не поставят хидравлични компенсатори на двигатели. Това принуждава собственика на автомобила по-често да посещава сервиз за регулиране на клапаните.


производители


Задвижващите валове не се разглобяват

Тези собственици на автомобили, които обожават сами да разглобяват и смазват задвижващите валове, ще останат разочаровани, тъй като съвременните производители използват нова конструкция на този детайл. Тя не позволява неговото разглобяване и съответно ремонт, а налага замяна, което удря по джоба на собственика.

Спирачните дискове са свързани с главината

Подобно техническо решение се среща много често при модели на Peugeot, Citroen и Chevrolet. То също носи рискове, тъй като при повреда трябва да бъде заменен целия детайл, а това означава допълнителни разходи.


производители

Не може да се регулира ъгъла на предните колела

Повечето автомобили със задвижване на предната ос не позволява регулиране на ъгъла на самите колела. Оправданието на производители е, че така се запазва възможно най-добрата геометрия, но всъщност става дума за елементарно спестяване на материали при производството.

Силовата броня е заварена към каросерията

При повечето производители от бюджетния сегмент предната силова броня е заварена за каросерията на автомобила, а не е свързана с болтове. Благодарение на това решение, конструкцията е много по-евтина, но при повреда просто няма как да бъде ремонтирана.

производители

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Веско ( преди 4 месеца )
    На кое му викат тука задвижващи валове, че и не се разглобяват?
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Коникрава ( преди 4 месеца )
    Мазда 2016 - 40,000.00 км - задни накладки барабар с дисковете. На предната ми нова кола изкарах двойно повече...
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Dido ( преди 4 месеца )
    Ами пак си гледате от ниската камбанарийка пичове!Смятате ремонти и искате нещата да се ремонтират в гаража и мазата на Бай Иван,който ни фактура дава ни гаранция!В белите държава от много време няма такова нещо "основен ремонт" на двигател!Защото квалифициран механик да ти шлайфа глави, да търси бутала по морги, че и да даде гаранция е по скъпо от това да ти шибнат нов двигател! Хората правят колите си за техните си реалности, където времето и мястото струва много повече пари от у ваше село
  • #5
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нещата, които са описани в статията, не се наричат спестяване, а технологичен прогрес.
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    до автора ( преди 4 месеца )
    Гугъл-преводач статии не може да пише! Трябва и някой, който нещо да поразбирва по темета. Четене трябва Пепи, четене и образоване!!!
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Споко, в Япония се спестява от всичко, дори от спирачки. Камо ли в Мазда.
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 4 месеца )
    при адвокатската кантора рено се спестява самото понятие за кола! Още от чертожната маса ...
  • #1
    19 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само да питам кой в днешно време прави основен ремонт на двигател, че ще иска да има ризи за буталата и съответно по-лошо охлаждане и по-голямо тегло. Пълни глупости пише в тази статия. Единствено това за главина-спирачен диск-лагери-сензори за АБС е вярно, но се прави само на задната ос на някои автомобили, смяната е рядка и е добре да се смени и без това всичко. Но пак може да се извадят лагерите и сензора, да се намерят отделно