IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel Insignia втора ръка - заслужава ли си?

Мнозина смятат това за най-добрия Opel от десетилетия. Но ето 16 неща, които трябва да знаете

Това трябваше да е революция: кола, която да скъса с четвърт век компромисни модели на Opel в ерата GM и да създаде изцяло нова репутация за марката. Тогавашният шеф на компанията Карл-Петер Фьорстер до такава степен искаше да зачеркне миналото, че настоя да се пенсионира Vectra и новият модел да носи и изцяло ново име. Така се роди Insignia, дебютирала на Британския автосалон през 2008 година.
  
  
Opel Insignia A
Първото поколение на Insignia, с код G09, се произвеждаше между 2008 и 2017 в Рюселсхайм, Германия
  
   
В началото нещата изглеждаха обещаващо. Insignia не само изглеждаше радикално различно от всички други модели на Opel (заслуга на дизайнера Марк Адамс), но и впечатли журналистите с необичайно високото за марката качество на изпълнението. Insignia бе обявена за Европейска кола на годината за 2009 и спечели дори признанието на мнителните експерти на DEKRA като автомобила с най-малко недостатъци в своя клас.
 
  
Opel Insignia A
Старомодният и претрупан интериор не съответства на отличния екстериорен дизайн. Нещата в това отношение се пооправиха след фейслифта през 2013
  
  
Но въпреки всичко Insignia не се оказа онзи спасител и повратен момент за Opel, какъвто го виждаше Форстер. Продажбите на първото поколение (2008-2017) са прилични, но в никакъв случай революционни. Вината обаче не е на автомобила. Просто Insignia нямаше късмет с избора на момента. Пазарният й дебют съвпадна с финансовата криза през 2009 и рекордното свиване на европейския пазар. В Русия, един от основните целеви пазари, нещата тръгнаха прилично, но рязко спряха с началото на американските санкции срещу Путин - Opel, тогава още под шапката на GM, бе принуден да ги спази и изцяло се оттегли от руска територия.

И накрая Insignia стана жертва на модата: тъкмо когато моделът излезе на пазара, започна колосалният завой във вкусовете по посока на кросоувърите. D-сегментът, дотогава най-престижният за масовите производители, мина в трета глуха. Затова спасителят на Opel, измъкнал компанията от финансовото блато, всъщност се оказа не Insignia, а скромният и разработен в Корея Mokka.
  
  
Марк Адамс, Opel Insignia B
Шефът по дизайна на Opel Марк Адамс създаде и първото, и второто поколение на модела (на снимката). Специалното интервю на Марк за Automedia.bg можете да видите тук


Парадоксално, но тъкмо тези фактори, които възпряха новата Insignia, днес я правят толкова интересна опция като употребявана. Понеже не е кросоувър, няма да доплащате такса "мода" за нея. Намаляващото търсене на бизнес седани означава атрактивни цени на вторичния пазар. А огромните надежди, които Opel вложи навремето в този модел, означават старание и внимание към детайла над обичайното ниво за компанията - също добра новина за вторите и третите собственици.


Opel Insignia G09 на старо - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):


 

 

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 19 rate down comment
    * ( преди 2 седмици )
    Извинявам се, ноо.. След 98' Опел кадърен рядко се намира.. Тая Инсигния няма да изкара и на половина на възрастния Кадет, който между другото все още е в движение след 30 и косур.. Инпвации да има и здрави ламарини! За по 5 год. да ги караш, стига..
  • #16
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Еие ( преди 2 седмици )
    Безпроблемен е 1.8, 140 к. с. бензин. Най добрия двигател на опел от бензиновите като надеждност. 200 хил. на газ и няма проблеми.
  • #15
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Инсигния 2013 ( преди 2 седмици )
    Уникален автомобил, за 60.000км и две години откакто я имам 2.0, 160к.с. Дизел 2013 междинка съм имал проблем само със десния ксенон във който влизаше вода. Със силикон поправихме повредата. Разходи 5.8 със 140, 160км средно каране. Без проблем вдига и 220км. Аз съм доволен. БЛАГОДАРЯ НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ.
  • #14
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Готин ( преди 2 седмици )
    От 1993 г. не съм се качвал на Опел. След Omega 3000 Lotus, не виждам нещо значимо да се е случвало там!?
  • #13
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Карам Инсигния 2.0cdti 110к.с и нямам абсолютно никакъв проблем с мотора,тръбичките на хидравликата и както се изрази един колега по долу кашкаваленото предно стъкло!Страхотен автомобил!Проблемни са 160к.с и затова ако ще купувате в никакъв случай да не е 160к.с!
  • #12
    15 rate up comment 21 rate down comment
    ! ( преди 2 седмици )
    Инсиния - винаги по-добра, здрава и надеждна от ново рено!
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Инсиния ОРС ( преди 2 седмици )
    Беше велик автомобил, ДВГ с ковани бутала и вал и издържащ без проблеми до 450к.с.! Слаб, но като поведение, е автомата на Айсин.
  • #10
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Защо не се споменава колко строшени колянови валове има при 2.0 CDTI заради прословутото уплътнение на маслената помпа? Колко често ръждясват тръбичките на хидравликата? А да не говорим за кашкаваленото предно стъкло, цялото на дупки от камъчета.
  • #9
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Viking ( преди 2 седмици )
    Незнам силни слаби страни - Холдън фалира в Австралия и Нова Зеландия и закриха всички дилъри. Оставиха само сервизи за да сервизират продадените до 2020 последен модел.
  • #8
    15 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Проблемен автомобил с две думи