IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel Insignia втора ръка - заслужава ли си?

Мнозина смятат това за най-добрия Opel от десетилетия. Но ето 16 неща, които трябва да знаете

Това трябваше да е революция: кола, която да скъса с четвърт век компромисни модели на Opel в ерата GM и да създаде изцяло нова репутация за марката. Тогавашният шеф на компанията Карл-Петер Фьорстер до такава степен искаше да зачеркне миналото, че настоя да се пенсионира Vectra и новият модел да носи и изцяло ново име. Така се роди Insignia, дебютирала на Британския автосалон през 2008 година.
  
  
Opel Insignia A
Първото поколение на Insignia, с код G09, се произвеждаше между 2008 и 2017 в Рюселсхайм, Германия
  
   
В началото нещата изглеждаха обещаващо. Insignia не само изглеждаше радикално различно от всички други модели на Opel (заслуга на дизайнера Марк Адамс), но и впечатли журналистите с необичайно високото за марката качество на изпълнението. Insignia бе обявена за Европейска кола на годината за 2009 и спечели дори признанието на мнителните експерти на DEKRA като автомобила с най-малко недостатъци в своя клас.
 
  
Opel Insignia A
Старомодният и претрупан интериор не съответства на отличния екстериорен дизайн. Нещата в това отношение се пооправиха след фейслифта през 2013
  
  
Но въпреки всичко Insignia не се оказа онзи спасител и повратен момент за Opel, какъвто го виждаше Форстер. Продажбите на първото поколение (2008-2017) са прилични, но в никакъв случай революционни. Вината обаче не е на автомобила. Просто Insignia нямаше късмет с избора на момента. Пазарният й дебют съвпадна с финансовата криза през 2009 и рекордното свиване на европейския пазар. В Русия, един от основните целеви пазари, нещата тръгнаха прилично, но рязко спряха с началото на американските санкции срещу Путин - Opel, тогава още под шапката на GM, бе принуден да ги спази и изцяло се оттегли от руска територия.

И накрая Insignia стана жертва на модата: тъкмо когато моделът излезе на пазара, започна колосалният завой във вкусовете по посока на кросоувърите. D-сегментът, дотогава най-престижният за масовите производители, мина в трета глуха. Затова спасителят на Opel, измъкнал компанията от финансовото блато, всъщност се оказа не Insignia, а скромният и разработен в Корея Mokka.
  
  
Марк Адамс, Opel Insignia B
Шефът по дизайна на Opel Марк Адамс създаде и първото, и второто поколение на модела (на снимката). Специалното интервю на Марк за Automedia.bg можете да видите тук


Парадоксално, но тъкмо тези фактори, които възпряха новата Insignia, днес я правят толкова интересна опция като употребявана. Понеже не е кросоувър, няма да доплащате такса "мода" за нея. Намаляващото търсене на бизнес седани означава атрактивни цени на вторичния пазар. А огромните надежди, които Opel вложи навремето в този модел, означават старание и внимание към детайла над обичайното ниво за компанията - също добра новина за вторите и третите собственици.


Opel Insignia G09 на старо - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):


 

 

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Изненадващо тясна. Слязох от рено флуанс което е клас надолу и с зор се наврях в Инсинията.
  • #6
    16 rate up comment 4 rate down comment
    До № 2 ( преди 2 седмици )
    Да, малко по-меко вози. Разликата не е голяма, но предимствата са другаде: Авенсисът е доста по-икономичен, по-комфортен (според мен), качеството на сглобката е много по-високо. Слабата страна му е мултимедията, която е малко бавна.
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    ако не ги трябва точно такава кола -за предпочитане е Астра. По-икономична ,по-лека , ,за сметка на това моторът е "същия " , копчалъците , ксенона и другите базикни са 1:1. Ако е предимно за градско , задължително бензин , защото в голямата част от случайте няма да я загреете достатъчно и при качеството на бг-горивото всеки 3 дена ще правите кръгчета из квартала със 3000об/мин.
  • #4
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Най-слабата им страна за мен е, че интетиорът скърца отвсякъде.
  • #3
    25 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Изглежда супер, в този клас ми допадат Инсигния, 508 и С5 най-много.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    само от любопитство: окачването на Авенсис по-меко ли ти се вижда? :)
  • #1
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Нелоша кола като дизайн, но возията й е доста твърда, вътре таблото е натъпкано с бутини и бутончета и - най-важното - бензиновата харчи доста. Моята на втората година след купуването харчеше на дълъг път (София-Варна) между 8 и 10 при относително кротко каране. Смених я с Тойота Авенсис - разходът ми сега е между 6,5 и 7,5 на дълго.